کد خبر: ۲۰۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 19
شاخص BMI، مخفف Body Mass Index بوده به نمایه توده بدنی نیز معروف است و میزان وزن طبیعی بدن در این فرمول با تقسیم وزن بدن بر اساس کیلوگرم بر توان دو قد با واحد اندازه‎گیری متر، به دست می‎آید
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه، چاقی و لاغری را بر اساس نمایه توده بدنی تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علیرضا استاد رحیمی در این‌باره اظهار کرد: شاخص BMI، مخفف  Body Mass Index بوده به نمایه توده بدنی نیز معروف است و میزان وزن طبیعی بدن در این فرمول با تقسیم وزن بدن بر اساس کیلوگرم بر توان دو قد با واحد اندازه‎گیری متر، به دست می‎آید. 

وی خاطرنشان کرد: اگر عدد به دست آمده از این فرمول بین 18.5 الی 24.9 باشد، وزن بدن طبیعی بوده و در صورتی که این عدد بین 25 الی 29.9 باشد، می‎گوییم فرد، اضافه وزن دارد. 

این متخصص تغذیه ادامه داد: اگر نمایه توده‌ی بدنی فردی بین 30 تا 34.9 باشد، چاقی درجه یک و اگر این نمایه از 35 الی 40 متغیر باشد، چاقی درجه دو تشخیص داده می‎شود. بر همین اساس اگر این شاخص 40 و یا بیش از آن باشد، فرد به چاقی مرض گونه مبتلا است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با بیان این‌که هر چه نمایه توده بدنی از 18.5 پائین‎تر باشد، فرد لاغر خواهد بود، گفت: نمایه توده بدنی بین 17 الی 18.5 لاغری درجه یک، 16 الی 16.9 لاغری درجه دو و زیر 16 لاغری <Slimming>درجه سه نامیده می‎شود. 

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی می‎توان گفت که هر چه نمایه توده بدنی بیشتر باشد، احتمال بروز بیماری‎ نیز بیشتر است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار