کد خبر: ۲۰۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 19
قانون برای استفاده از کارت خوان برای پزشکان تاکید نکرده است و حکمی نیز در این زمینه نداریم
شفاآنلاین>سلامت> رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: توصیه می‌کنیم همه پزشکان از کارت خوان و دستگاه (P.O.S) استفاده کنند ولی اگر کسی استفاده نکرد قانون شکنی نکرده است و قابل پیگیری نیست.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری خود اظهارداشت: قانون برای استفاده از کارت خوان برای پزشکان تاکید نکرده است و حکمی نیز در این زمینه نداریم.

وی افزود: البته ما توصیه می‌کنیم همه پزشکان(physicians) از کارت خوان و دستگاه (P.O.S) استفاده کنند ولی اگر کسی استفاده نکرد قانون شکنی نکرده است و قابل پیگیری نیست.

فاضل در مورد خبر منتشر شده مبنی بر اینکه گفته می‌شود نیمی از پزشکان مالیات پرداخت نمی‌کنند، گفت: این مسئله یک اظهار نظر غیر مسئولانه بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت:ما با رییس سازمان امور مالیات تماس گرفته و این موضوع را بیان کردیم که مسائل مطرح شده غیر مستدل و بی‌پایه است که ایشان هم بابت این موضوع عذرخواهی کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه دشمن با بیان اینکه ما نگران مسائل پزشکی(medical) و سلامت مردم هستیم، ادامه داد: آثار تحریم‌ها نشان می‌دهد شرایط سختی را پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در این ۴۰ سال تنگناهای مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و بالاخره باید مسائل را با دنیا حل کنیم تا مملکت را از دست اندازها نجات دهیم و شرایط اطمینان بخشی را برای مردم ترسیم کنیم.

فاضل در مورد حضور کمترش در میان رسانه‌ها گفت: آنچه در نظام پزشکی نیاز داریم، متانت،آرامش و دفاع از حقوق مردم و پزشکان است و دور ایستادن از موج‌تند رسانه‌ای نتایج مثبتی دارد.

وی در پاسخ به اینکه وزیر بهداشت بیان کرده که من از نتیجه رسیدگی به پرونده کیارستمی قانع نشده‌ام، عنوان کرد: اینکه مشخص شود نتیجه پرونده عادلانه هست یا خیر نظر یک نفر نیست بلکه نظر یک تیم و مجموعه مطرح است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مرحوم کیارستمی به صورت گسترده مورد توجه مردم و عموم بود ولی پرونده فارغ از سیر عاطفی در نظر گرفته و به صورت علمی و پزشکی مطرح و بررسی شد.

فاضل اعلام کرد: برای پرونده مرحوم کیارستمی دقت زیادی شد و به نظرم حکم چندان غیرعادلانه نبود. علت فوت بدون ارتباط با بیماری بود که طی زمانی مشخص و موشکافانه بررسی شد.

رییس سازمان(Organization) نظام پزشکی گفت: برخی امکانات مورد نیاز در بخش سلامت اعم از دارو و تجهیزات و ابزار به دلیل تحریم‌ها گران خواهد شد چون‌ همه اینها با ارز دولتی وارد نمی‌شودکه صرفه جویی عظیم گذر از این دوران را آسان می‌کند.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: