کد خبر: ۲۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 21
دكترمحمدرضانوروزي تاكيدكرد:
شفاآنلاين -دکتر «محمدرضا نوروزی» استاد ارولوژي دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناس حوزه سلامت ، سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان و میزان اعتبارات تخصیصی به این حوزه از محل بودجه‌های کشور را از مسائل مهم امروز وزارت بهداشت دانست و گفت:‌ گرچه اختصاص اعتبار 8 هزار میلیاردی حمایتی دولت به وزارت بهداشت اتفاقی بود که توجه ویژه مسئولان نظام را به این بخش نشان می‌دهد، اما بی‌تردید این مبالغ فقط 20 درصد اعتبارات مورد نیاز وزارتخانه‌ای است که حتی زیر ساخت‌های آن بیمار است.

به گزارش شفاآنلاين ،نايب رئيس اسبق سازمان نظام پزشكي كشور عنوان کرد:‌ برای استفاده بهینه از این اعتبارات، قدر مسلم این است که باید از یک طرف تولیت نظام سلامت واحد شود، یعنی اعطای تولیت، به متولی و اختیار اعمال نظر. از طرف دیگر باید  واسط بین هزینه‌های درمانی و ارائه دهنده خدمت و گیرنده خدمت عملکرد مثبت داشته باشد. این واسط در عرف، سازمان‌های بیمه هستند. در صورت تأمین منابع، بیمه‌ها باید برای موفقیت در این مسیر به عنوان بنگاه اقتصادی فعالیت خود را آغاز کنند.


عضوهيات مديره انجمن باروري وناباروي كشور گفت:‌ در حال حاضر بیمه‌ها در کشور ما مصرف‌کننده هستند در حالی که در همه جای دنیا بیمه ها در همه عرصه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و به عنوان سود آورترین سازمان‌ها مطرح هستند. بنابراین بیمه‌ها باید با سرمایه‌گذاری درست و سود آور به سمتی حرکت کنند که نه تنها بتوانند عدد واقعی هزینه‌های خود را دربیاورند بلکه گیرنده خدمت نیز نباید هیچ مبلغی برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی هزینه کند یا باید برابر قانون (30 درصد هزینه‌ها) را پرداخت کند.


سرمایه‌گذاری در بخش سلامت باید سودآور شود
برئيس مركزتحقيقات سرطان كليه ومجاري ادرار دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: اعتباراتی که در حال حاضر به حوزه سلامت در قالب یک درصد مالیات برارزش افزوده و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها  اختصاص یافته است هزینه‌هایی است که از جیب مردم پرداخت شده است. بنابراین در این زمان که وزارت بهداشت در جذب این اعتبارات موفقیت خوبی داشته است، لازم است  بیمه‌ها کارایی پیدا کنند و این کارایی زمانی حاصل می‌شود که نگاه اقتصادی مناسبی بر بیمه‌ها حاکم باشد. بیمه‌ها باید یاد بگیرند که از این اعتبارات ارزش افزوده ایجاد کنند. این استاد دانشگاه عنوان کرد:‌ در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان نه تنها سودی ندارد بلکه ضرر اقتصادی هم دارد.

مديرعامل سابق صندوق تعاون ورفاه سازمان نظام پزشكي گفت :از این رو مدیران این بخش باید به گونه‌ای عمل کنند که سرمایه‌گذاری در بخش سلامت مانند سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی سود آور باشد. این اتفاق باعث می‌شود تصدی گری در وزارت بهداشت کاهش یافته و واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: