کد خبر: ۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 21
دبیر اجرایی کنگره سالیانه متخصصين داخلی هشدارداد:
شفا آنلاین- دبیر اجرایی بيست وپنجمين کنگره سالیانه متخصصين داخلی ایران درباره مصرف انواع آنتي بيوتيك ها درايران وعوارض اين قبيل داروها هشدارداد.

به گزارش خبرنگار شفا آنلاین؛ دکتر کیوان الچیان در نشست خبری کنگره سالیانه متخصصان ایران گفت: جامعه متخصصان داخلی ایران این کنگره را با هدف پیشگیری از بیماری های داخلی در گروه های مختلف سنی، برگزار خواهد کرد.

وی با بیان این که در این کنگره از 210 مقاله پذیرفته شده 50 مقاله به صورت سخنرانی و 140مقاله نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد گفت: همچنین به ارائه سمپوزیم هایی در خصوص گوارش- هپاتیت، دیابت و تازه های دیابت نیز پرداخته می شود.

متخصص بیماری های داخلی تأکید کرد: در این کنگره با ارائه سمپوزیم اورژانس در موارد خاص به بحث احیای بیماران باردار و عفونت ها به طور ویژه پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به مصرف آنتی بیوتیک در ایران كه چند برابرميزان مصرف در کشورهای پرجمعيت دنياست اظهار داشت: بنابراین در این کنگره به بررسی این موضوع هم به طورويژه پرداخته می شود.


دکتر الچیان ادامه داد: همچنین در خصوص پزشکی قانونی و پیشگیری از عوارض قانونی آن و بیماری های نارسایی قلبی که میان میانسالان شایع است سمپوزیم هایی خواهیم داشت.

وی با بیان این که جامعه ايران رو به ميانسالي و پیری است خاطرنشان کرد: از این رو آموزش سالمندان وطب سالمندي نيز بسیار حیاتی است.

به گفته دبیر اجرایی کنگره، با افزایش سن هزینه های درمان سالمندان هم افزایش می یابد از این رو با پیشگیری؛مي توان هزینه هایی که بر دوش دولت و وزارت بهداشت است را کاهش داد.

وی تأکید کرد: ترویج زندگی سالم برای تمامی افراد جامعه به عنوان یک وظیفه تلقی می شود.

دكترالچيان درپايان با بیان این که بیماران ریوی در معرض آلاینده هایی نظیر سیگار و امواج رادیویی هستند هشدار داد: ریزگردها موجب بروز فیبروزهای ریوی می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: