کد خبر: ۲۰۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 15
کار و مسئولیت بسیار سختی بر عهده داریم زیرا تامین دارو و مواد اولیه و جانبی دارو و همچنین واکسن و تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات کم نقص مسئولیت همه ما را سنگین کرده است
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت از خرید بیش از یک سوم نیازهای بازار دارویی و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: با کسانی که قصد سودجویی و احتکار دارو و تجهیزات پزشکی را دارند قاطعانه برخورد می کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی ظهر چهارشنبه در جمع مدیران سازمان غذا و دارو اظهار داشت: کار و مسئولیت بسیار سختی بر عهده داریم زیرا تامین دارو و مواد اولیه و جانبی دارو و همچنین واکسن و تجهیزات پزشکی <Medical Equipment>و ارائه خدمات کم نقص مسئولیت همه ما را سنگین کرده است.

وی با اشاره به شرایط جامعه افزود: حتما با کمبود ارز مواجه خواهیم شد و به نوعی عده ای می خواهند مشکلاتی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کنند اما آنچه مسلم است ما نباید اجازه بدهیم چنین فضایی در جامعه حاکم شود.

وزیر بهداشت با انتقاد از کسانی که در شرایط کنونی جامعه مردم را به فقیر و غنی و کارآمد و ناکارآمد تقسیم می کنند، ادامه داد: متاسفانه بعضی دوستان قسم خورده ما این روزها بازیگران این میدان هستند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

هاشمی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: معتقدم حتما می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم البته به شرطی که سایر دستگاه ها همچون سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و از همه مهمتر بانک مرکزی با ما همراهی کند.

وی در عین حال اضافه کرد: هماهنگی خوبی در حال حاضر بین دستگاه ها برقرار است و امیدواریم در سطوح عالی کمترین مشکل را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت از خرید بیش از یک سوم نیازهای بازار دارویی و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: تلاش شده در چرخه تولید کمترین مشکل ایجاد شود.


وی از تشکیل ستاد تدابیر ویژه در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یکی از وظایف این ستاد به همراه بازرسی این وزارتخانه اطلاع از کمبودها و دیده بانی درست حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است زیرا ما باید بتوانیم اطلاعات را کم نقص و در عین حال خیلی سریع متوجه شویم و بدانیم چه کمبودهایی در پیش است.

هاشمی بر موضوع نظارت بر توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی یک کسب و کار ساده نیست و یک مسئولیت انسانی و ملی تلقی می شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایط باید به بزرگان این حوزه تاسی کنیم و امروز اگر کسی دارو و تجهیزات پزشکی را احتکار کرد و یا گران فروخت طبیعی است که جرم او چندین برابر شرایط عادی است.

هاشمی افزود: کسانی که به قصد سودجویی لباس ما را اشتباهی به تن کرده اند باید مواخذه و برخورد شدید با آنها صورت بگیرد. ما نباید اجازه بدهیم فکر ناشایست در ذهن کسی شکل بگیرد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: