کد خبر: ۲۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 21
شفا آنلاین-با آموزش خود مراقبتی به فرزندان خود می‌توانید بهترین راه مبارزه با اضافه وزن را شناخته و اعمال کنید.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مسعود فردوسیان، مشاور و متخصص تغذیه و رژیم‌های غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به شعار روز اول هفته سلامت به عنوان (توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی) گفت: بیشترین مراجعه‌کنندگان به متخصص تغذیه در خصوص اضافه وزن نوجوانان و جوانان هستند که دچار این عارضه شده‌اند. 

وی افزود: اضافه وزن در این سنین معمولا به دلیل مصرف بیشتر دو وعده برنج مخصوصا شب‌ها است که به دلیل دریافت کمتر پروتئین و عدم تحرک کافی و در حقیقت افتادن فاصله میان وعده‌هایی غذایی و یا حذف وعده غذایی می‌تواند عاملی در جهت چاقی افراد باشد. 

فردوسیان به عوامل دیگری که در چاقی نوجوانان و جوانان تأثیرگذار است اشاره کرد و افزود: روی آوردن به فست‌فود‌ها علی‌الخصوص در مدارس ساندویچ‌هایی که فروخته می‌شود و یا عدم مصرف میوه‌ها و سبزیجات، مصرف زیاد برنج در وعده‌های غذایی، ‌ نامنظم بودن ساعت خواب کافی است. 

این مشاور و متخصص تغذیه و رژیم‌های غذایی با اشاره به اینکه منطقه مسکونی از دیگر عوامل موثر در اضافه وزن این افراد است، عنوان کرد: در واقع ما هر چه به سمت شمال شهر می‌رویم این مسئله چاقی بیشتر نمایان‌تر است و در حقیقت منطقه بر روی عادت و نحوه زندگی افراد متفاوت خواهد بود، و حتی رسیدگی و مصرفی کردن آن‌ها به متخصص تغذیه بیشتر است. 

وی در این خصوص توصیه کرد: نوجوانان حرف یک متخصص و مشاور تغذیه را بیشتر اعمال می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود با معرفی فرزندتان به یک متخصص می‌توان آنان را از خطر اضافه وزن آگاه کرد.
برچسب ها: تغذیه ، رفاه ، وزن ، فرزندان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: