کد خبر: ۲۰۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 14
همه کشورها، در مسائل رفاهی، بهداشتی و آموزشی به ایثارگرانشان اهمیت می‌دهند، ولی قوانین مربوط به ایثارگران در کشور ما نواقصی دارد و کارآمد نیست
شفاآنلاین>اجتماعی> نماینده مجلس دهم گفت: قوانین مربوط به ایثارگران در کشور ما ناقص و ناکارآمد است و باعث تبعیض بین ایثارگران می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، اصغر سلیمی در خصوص وضعیت شغلی، تحصیلی ایثارگران و فرزاندان آنها، گفت: همه کشورها، در مسائل رفاهی، بهداشتی و آموزشی به ایثارگرانشان اهمیت می‌دهند، ولی قوانین مربوط به ایثارگران در کشور ما نواقصی دارد و کارآمد نیست. برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، اما در مرحله اجرا یا دولت به دلیل مشکلات(Difficulties) مالی، اعتبار و بودجه نمی‌تواند اجرا کند و یا تبعیض‌هایی بین خود ایثارگران قائل می‌شوند، که باعث اشکال در اجرا این برنامه‌ها می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون ایثارگران نواقصی وجود دارد، به عنوان مثال فرزند شهید و یا فرزند جانباز ۷۰ درصد که شرایط بسیار سختی دارند، با جانباز ۲۵ درصد شرایط برابری در قانون دارد، در سهمیه‌های دانشگاهی، تخفیفاتی که دانشگاه، برای هیات علمی و کمک هزینه این افراد یکی است و از طرفی جانباز ۲۵ درصد به پایین و فرزندانشان از هیچ خدماتی نمی‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: در نظر داریم تبعیضی که بین خانواده‌ی ایثارگران هست با امتیازبندی کم کنیم، برای فرزند شهید و فرزند جانباز ۷۰ درصد است یک امتیاز مشخصی تعیین شود برای فرزند جانباز 40درصد یک امتیاز، فرزند جانباز ۲۵ درصد نیز یک امتیاز، همینطور برای رزمنده و فرزندش امتیاز (Points)مشخصی در نظر گرفته شود و طبق همان امتیازها خدمات ارائه بدهیم، امتیاز بگذاریم و طبق آن امتیازها به آنها خدمات ارائه بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در گذشته سهمیه رزمندگان وجود داشت و همه در یک سطح بود،به عنوان مثال جانباز ۷۰ درصد با جانباز ۲۰درصد، رزمنده ۶ ماه به بالا، آزاده و فرزند شهید همه در یک سهمیه قرار می‌گرفتند، در حال حاضر سهمیه ۲۵ درصدی برای ۲۵ درصد به بالا، سهمیه ۵ درصد برای زیر ۲۵ درصد فرزندان رزمندگان وجود دارد که تعداد عظیمی از ایثارگران را شامل می شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه از خانواده ‌ایثارگران فردی که توانایی علمی بالاتری دارد نمی‌تواند به دانشگاه ورود کند در صورتی که فردی که ضعیف‌تر است و توانایی کمتری دارد به دلیل استفاده از سهمیه  ۲۵ درصد به دانشگاه میرود، این نیز یکی از اختلاف‌هایی است که با سهمیه بندی بین فرزندان ایثارگران به وجود آمده است. امیدورایم این قوانین اصلاح شوند تا اختلاف‌ها و تبعیض‌ها کاهش پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: