کد خبر: ۲۰۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 13
با در نظرگرفتن مرارت‌های تحصیل در رشته‌های پزشکی و همچنین با احتساب زمانی که یک شخص برای کسب مدرک طبابت طی می‌کند، پزشکان سزاوار داشتن زندگی آرام و بی‌دغدغه از لحاظ اقتصادی هستند
شفاآنلاین>سلامت> در ایران شغل پزشکی از جمله مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه اگر به فعالیت‌های پزشکی خودش بازگردد با تعرفه‌های موجود می‌تواند ماهانه مبلغ پانصد تا ششصد‌میلیون تومان درآمد داشته باشد، بار دیگر بر این ادعا صحه گذاشت که متخصصان حوزه پزشکی نه‌تنها در ایران بلکه در غالب کشورهای دنیا از درآمد خوبی برخوردارند.

به گزارش شفاآنلاین، البته لازم به ذکر است با در نظرگرفتن مرارت‌های تحصیل در رشته‌های پزشکی و همچنین با احتساب زمانی که یک شخص برای کسب مدرک طبابت طی می‌کند، پزشکان سزاوار داشتن زندگی آرام و بی‌دغدغه از لحاظ اقتصادی هستند.بی‌تردید پزشکان با زحماتی که برای بهداشت، سلامتی و افزایش عمر بشر متحمل شده‌اند، قابل تقدیر و ستایش هستند اما با تمام این تفاسیر نمی‌توان از مشکلات و معایبی که در حوزه پزشکی کشور وجود دارد به سادگی و با بی‌اعتنایی گذشت.

لذا همواره فعالیت پزشکان و نحوه برخورد آنها با بیماران و ایضا خطاهای پزشکی در جراحی‌ها مورد توجه رسانه‌ها، طنزنویسان و منتقدان بوده است.یکی از مهم‌ترین سریال‌هایی که به‌صورت طنز به مشکلات حیطه پزشکی و پزشکان پرداخت، سریال «در حاشیه» بود‌. سریالی که به هیچ‌ عنوان به مذاق جامعه پزشکی خوش نیامد و در نهایت موجب متوقف‌شدن پخش آن از صداوسیما شد‌. اما آنچه مسلم است حوزه پزشکی در کشور ما نیز مانند اغلب ارگان‌های خدماتی و اداری از عیوب و کاستی‌هایی رنج می‌برد که باید به‌دقت مورد بررسی قرار گیرد.

آنچه این روزها سبب ناراحتی و ایجاد دردسر برای مراجعان به مطلب‌های پزشکی شده، نبود دستگاه‌های کارتخوان در برخی مطب‌ها است. گویا برخی پزشکان برای پنهان‌ماندن گردش مالی بین آنها و بیماران و همچنین دورزدن قوانین مالیاتی کشور از به‌کارگیری دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود امتناع می‌‌کنند و با ملاحظه نیاز مبرم بیمار به معاینه توسط پزشک مورد نظر، بیمار (Patient)یا یا همراهان وی مجبورند به هر طریق ممکن هزینه ویزیت پزشک را به‌صورت نقدی فراهم کنند و تحویل حسابدار یا منشی مطب دهند که در این بین گاهی اوقات به خاطر نبود نظارت دقیق مبالغی بیشتر از آنچه که در تعرفه‌ها در نظر گرفته شده است از بیماران دریافت می‌شود.

آنچه از معنای مالیات می‌توان دریافت یک نوع هزینه اجتماعی است که اقشار مختلف در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظف هستند آن را پرداخت کنند‌ و درواقع انتقال بخشی از درآمد‌های جامعه به دولت یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که برای عمران و آبادی کشور هزینه می‌شود.

بنابراین دریافت مالیات از تمام افراد جامعه به‌صورت مستقیم در بهبود وضع زندگی و رفاه اجتماعی موثر است.قانونگذار برای مجازات متخلفان حوزه مالیات چندین مجازات از جمله حبس به مدت حداقل ۶ماه تا حداکثر ۲ سال، جزای نقدی از ۲۰‌میلیون تا ۸۰‌میلیون ریال، شلاق از ۳۱ تا ۷۴ ضربه و محرومیت از حقوق اجتماعی از ۶ماه تا ۵سال در نظر گرفته است که می‌طلبد مانند اکثر کشورهای دنیا به‌طور جدی با این دسته از متخلفان برخورد شود‌. اتفافی مانند آنچه که در کشور اسپانیا برای دو ابرستاره دنیای فوتبال، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رخ داد و به دور از شهرت و آوازه این دو بازیکن در چارچوب قانون به جرم آنان رسیدگی شد.

پزشکان باید بدانند همان‌طور که در سوگندنامه پزشکی به آن اشاره شده است، قبل از آنکه پزشکی ماهر و مشهور باشند، باید یک پزشک بااخلاق باشند که با توجه به گستردگی دایره شمول واژه اخلاق، می‌توان نتیجه گرفت که اولا دریافت وجه بیشتر از آنچه که در تعرفه‌ها مشخص شده و همچنین استفاده‌نکردن از دستگاه‌های کارتخوان و زحمت‌دادن بیماران(patients) مصداق بی‌اخلاقی است و دوما زیر پا گذاشتن قوانین مالیاتی کشور با توجه به اهمیت این موضوع، تضییع حقوق تمام افراد جامعه است.آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: