کد خبر: ۲۰۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 12
همچنین در قسمت تجهیزات پزشکی نیز مشغول تولید فیلترهای دیالیز و نیازهای دستگاه‌های دیالیز هستیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: علاوه بر تقویت واردات برای تامین ذخایر استراتژیک ، داروخانه جزیره کیش فعال‌تر می‌شود تا داروهایی که مورد نیاز است اما به دلیل قوانین موضوعی کشور ورود آنها به سرزمین اصلی امکان ندارد از این طریق تامین شود .

به گزارش شفا آنلاین: علی فرجی در نشست خبری با تشریح فعالیت‌های سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: سازمان تدارکات پزشکی بازوی اقتصادی، هلال احمر است و علاوه بر درآمدزایی برای هلال، در راستای سیاست‌های بشردوستانه جمعیت نیز فعالیت می‌کند. در مجموعه تدارکات پزشکی فعالیت‌هایی در زمینه تولید داروهای گیاهی در شرکت سها انجام می‌شود. همچنین در قسمت تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> نیز مشغول تولید فیلترهای دیالیز و نیازهای دستگاه‌های دیالیز هستیم.

وی افزود: شرکت داروسازی سها بیش از 100 قلم دارو پروانه تولید دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان مربوط به تامین داروهای مورد نیاز مردم است، گفت: شرکت پخش سها هلال به عنوان یکی از شرکت‌های مورد اعتماد مردم بخشی از وظیفه تامین و توزیع دارو را به عهده دارد. همچنین فروش مستقیم دارو نیز در داروخانه‌های مرکزی هلال صورت می‌گیرد که علاوه بر شعبه کنار ساختمان سازمان- خیابان طالقانی- ، شعبه دوم در تهرانپارس است و داروخانه‌ای هم در کیش فعالیت می‌کند که در این داروخانه‌ها معمولا مردم داروهای خاص را تامین می‌کنند.

فرجی اضافه کرد: از سوی دیگر واردات دارو توسط شرکت بازرگانی سها کیش انجام می‌شود و با هماهنگی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ، واردات داروهای موردی انجام می‌شود.


مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است تمام تمرکز و توجه ما روی تقویت تولید است و هدف اصلی ما این است که به افزایش کمی و کیفی تولیدات خود بپردازیم. در این راستا راه اندازی خطوط جدید و نوسازی خطوط فعلی را مد نظر داریم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: به دستور ریاست جمعیت هلال احمر موظف به تامین و ذخیره استراتژیک داروهای مورد نیاز شدیم و با تقویت واردات در تلاشیم که بتوانیم ذخیره استراتژیک را فراهم کنیم. از سوی دیگر داروخانه جزیره کیش نیز فعال‌تر خواهد بود تا داروهایی که مورد نیاز است اما به دلیل قوانین موضوعی کشور ورود آنها به سرزمین اصلی امکان ندارد از این طریق تامین شود و با توجه به اینکه گاهی مردم برای تامین برخی از اقلام دارویی به کشورهای همجوار می‌روند بتوانیم این داروها را در جزیره کیش فراهم کنیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: