کد خبر: ۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 20
يادداشت وزيربهداشت:
شفاآنلاين -دکتر هاشمی وزیر بهداشت که به همراه هیأت دولت به سیستان وبلوچستان رفته بود در سایت کلوب گزارشی از سفر به این استان را منتشر کرده است.بخش نخست آن اینگونه آغاز می‌شود.

در هفته ای که تا ساعتی دیگر به پایان می رسد، همراه با رییس محترم جمهوری و تنی چند از اعضای هیأت دولت، سفری ٢ روزه به استان سیستان و بلوچستان داشتم. نکاتی از این سفر را در چند نوبت با شما هموطنان عزیزم در میان می گذارم؛ البته از منظری متفاوت با اخبار و گزارش های سیاسی.

اردوگاه الغدیر
صبح سه شنبه ٢٦ فروردین ماه در مسیر زاهدان به خاش از اردوگاه الغدیر دیدار کردم. در این اردوگاه، اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز وارد استان سیستان و بلوچستان شده اند، نگهداری می شوند. قاچاقچیان ١٦ یا ١٧ نفر از این افراد را در یک خودروی سواری جا می دهند و وارد ایران می کنند. افرادی که باید آنها را بمب های ساعتی ضد سلامت نامید؛ چون اغلب شان به بیماری های عفونی مبتلا هستند. به دلیل احتمال شیوع و بروز انواع بیماری های خطرناک از جمله وبا، اردوگاه تحت نظارت تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.

مسئولان بهداشت منطقه گفتند: سال گذشته اولین کانون شیوع وبا در کشور، اردوگاه الغدیر بوده و این بیماری از طریق اتباع افغانی و پاکستانی منتقل شده است؛ به همین دلیل و با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های عفونی، تذکرات لازم را به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نیروی انتظامی مستقر در اردوگاه دادم. در این مورد با وزیر کشور هم صحبت کردم. از آنجا که این مسأله، مشکلی جدی برای سلامت منطقه و کل کشور است، آن را در جلسات هیأت دولت نیز پیگیری می کنم. امیدوارم با تدبیری بایسته این موضوع سامان یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: