کد خبر: ۲۰۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 09
کودکان به دلیل بازی در فضای باز به شدت درمعرض آسیب‌های چشمی دراثر تماس با نور خورشید هستند. نور UV خورشید و اشعه ماورای بنفش تابشی آن می‌تواند سبب آسیب به سلول‌های چشم افراد شوند.
شفا آنلاین>سلامت>چشمان کودکان درسنین خردسالی همچنان درحال رشد و توسعه است و تماس غیر محافظت شده با اشعه آفتاب می‌تواند سبب آسیب به بینایی کودکان شود.

به گزارش شفا آنلاین:متخصصان چشم توصیه می‌کنند، برای محافظت از چشمان کودکان  درمقابل اشعه خورشید به ویژه درفصل تابستان باید از عینک آفتابی استفاده کنند.

والدین معمولاً نظارت و توجه ویژه‌ای به تغذیه، اوقات فراغت، لباس، استفاده از کرم ضد آفتاب و سلامت فرزندان خود دارند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند استفاده از عینک آفتابی استاندارد باید از سنین خردسالی آغاز و والدین توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.


کودکان به دلیل بازی در فضای باز به شدت درمعرض آسیب‌های چشمی دراثر تماس با نور خورشید هستند. نور UV خورشید و اشعه ماورای بنفش تابشی آن می‌تواند سبب آسیب به سلول‌های چشم افراد شوند.

این وضعیت می‌تواند سبب ایجاد تومور‌های خوش خیم و بد خیم درچشم شود که عارضه‌ای شایع بین کودکان است، تومور‌های چشم<Eye tumors> برروی قرنیه رشد می‌کنند و در موارد بدخیم می‌توانند باعث نابینایی و گسترش به سلول‌های مغز و مرگ فرد دراثر سرطان پیشرفته شوند، آسیب به بینایی دردوران خردسالی به تدریج سبب ابتلای فرد به بیماری هایی، چون دژنراسیون ماکولا و آب مروارید در بزرگسالی می‌شود.


عینک آفتابی استاندارد برای کودکان باید دارای لنز استاندارد UV۴۰۰ یا محافظت ۱۰۰ درصدی ازاشعه‌های UV باشد. عینک آفتابی استاندارد باید بتواند اشعه‌های UVA و UVB خورشید را مهار کند و استفاده از آن حتی درروز‌های ابری و بارانی هم ضروری است، زیرا اشعه uv خورشید از لایه‌های ابر و باران نیز عبور می‌کند و به زمین می‌رسد.

سایز بدنه عینک و جنس شیشه نیز مهم است، کارشناسان توصیه می‌کنند حتما کودک در زمان خرید عینک آفتابی حضور داشته باشد تا عینک آفتابی برروی صورت او آزمایش شود. همچنین خرید عینک‌های آفتابی یا شیشه پلاستیکی مانع از بروز صدمه به چشم کودک دراثربرخورد توپ با چشم یا زمین خوردن می‌شود.


پژوهش‌ها نشان داده است والدینی که خود علاقه‌مند به استفاده از عینک<Glasses> هستند فرزندان آن‌ها نیز از خردسالی استفاده از این وسیله را آغاز می‌کنند. اجازه دادن به کودک برای انتخاب فریم و رنگ دلخواه عینک آفتابی سبب می‌شود به استفاده ازآن بیشتر علاقه‌مند شود.


کارشناسان به ویژه توصیه می‌کنند والدینی که فرزندانی با چشمان روشن، چون سبز یا آبی دارند نسبت به تهیه عینک آفتابی استاندارد برای آن‌ها اقدام کنند، زیرا افراد دارای چشم‌های روشن بیشتر از افراد با چشم قهوه‌ای یا مشکی درمعرض آسیب دیدگی از اشعه‌های خورشید قراردارند.


یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک که دراثرتابش شدید نور خورشید روی می‌دهد و کودکان مستعد ابتلا به آن هستند آفتاب سوختگی چشم (Photokeratitis) یا برف کوری است. این بیماری می‌تواند درصورت تاخیر در درمان سبب نابینایی درعرض مدت ۴۸ ساعت از شروع عارضه شود.


از دیگر بیماری‌های چشمی نیز می‌توان آب مروارید را نام برد که دربرخی کودکان شایع است.


با رعایت این راهکار‌ها از بروزآسیب چشمی درکودکان خود جلوگیری وسلامت چشم‌های آن‌ها درسال‌های آینده را تضمین می‌کنید.
abc
yoursightmatters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: