کد خبر: ۲۰۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 09
مبتلایان در روستاها شامل 8 نفر از بسطام، 4 نفر جعفر خان، 2نفر باشماق، 1 نفر گوره قلعه، 1 نفر هرمیدول، 1 نفر قشلاق پل و 1 نفر از ناحیه شهری سقز بوده اند که 12 نفر از این افراد در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز بستری و 6 نفر ترخیص شده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همه افرادی که تا امروز در شهرستان سقز به بیماری سیاه زخم مبتلا شده‌اند تحت درمان قرار گرفته و در حال بهبودی هستند.

به گزارش شفا آنلاین:فرزام بیدارپور  با بیان اینکه، تاکنون 18 مورد شامل 6 نفر مرد و 12 نفر زن در شهرستان سقز به این بیماری مبتلا شده‌اند، افزود: مبتلایان  در روستاها شامل 8 نفر از بسطام، 4 نفر جعفر خان، 2نفر باشماق، 1 نفر گوره قلعه، 1 نفر هرمیدول، 1 نفر قشلاق پل و 1 نفر از ناحیه شهری سقز بوده اند که 12 نفر از این افراد در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز بستری و 6 نفر ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل این بیماری اقدامات موثری انجام شده است، بیان کرد: تیم های ویژه‌ای شامل یک تیم از وزارت بهداشت، استاد دانشگاه و نیز شبکه بهداشت و درمان شهرستان به روستاهای مورد نظر اعزام و  از نزدیک در جریان مشکلات بوجود آمده قرار گرفته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: بیماران مشکوک<Suspected patients>، معاینه و جهت ادامه درمان به مراکز درمانی سقز اعزام شدند و همچنین  به کمک ستاد بحران شهرستان، دام های تلف شده به شیوه بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان سلامت محیط دفن شدند.

 بیدارپور بیان کرد: سرکشی از تمامی مراکز نگهداری دام، طویله‌ها و سایر نقاط احتمالی و آلوده گندزدایی و آموزش‌ها جهت پیشگیری به صورت جمعی و چهره به چهره توسط کارشناسان بهداشتی و درمانی دانشگاه به همراه سازمان دامپزشکی در این مکان های آلوده به انجام رسید.

وی با بیان اینکه این بیماری تحت مراقبت و کنترل دقیق قرار گرفته است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند، گفت: مردم سعی کنند از گوشت و محصولات لبنی دام های مشکوک و بیمار استفاده نکرده و نیز از مصرف گوشت دام های ذبح شده محلی بدون مجوز دامپزشکی خریداری نکنند و همچنین برای جلوگیری از انتشار این بیماری از هرگونه جابجایی و خروج دام در این روستاها جلوگیری شود. سیاه زخم یا شاربن یک بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه قرارگاه زیستی استان، بازدیدهای منظم، بیماریابی دقیق، بستری و درمان افراد بیمار و مشکوک، آزمایش، ارسال نمونه های آزمایشگاه به انستیتوپاستور تهران و نیز واکسینه کردن دام های این روستاها توسط اداره دامپزشکی در جهت کنترل و درمان بیماری، به انجام رسیده است.

 بیدارپور از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به این بیماری، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: