کد خبر: ۲۰۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 08
مصرف عصاره‌ عناب می‌تواند درمان خانگی مناسبی برای کسانی باشد که مشکل بی‌خوابی یا بی‌قراری دارند. خاصیت آرامش‌بخشی که در ترکیبات ارگانیک این میوه‌ مفید وجود دارد ذهن و بدن را آرام می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> فواید عناب و خواص دارویی فراوان آن تردیدی در مصرف آن باقی نمی‌گذارد. عناب به‌دلیل دارابودن آنتی‌اکسیدان تاثیر زیادی در پیشگیری از سرطان دارد.

به گزارش شفاآنلاین، همچنین عناب کمک بسیاری به مراقبت از پوست(Skin) و جلوگیری از حساسیت‌های پوستی می‌کند. در ادامه با خواص عناب یا خرمای قرمز بیشتر آشنا می‌شوید.

حل مشکلات خواب

مصرف عصاره‌ عناب می‌تواند درمان خانگی مناسبی برای کسانی باشد که مشکل بی‌خوابی یا بی‌قراری دارند. خاصیت آرامش‌بخشی که در ترکیبات ارگانیک این میوه‌ مفید وجود دارد ذهن و بدن را آرام می‌کند .

تنظیم گردش خون

عناب منبعی غنی از آهن و فسفر است که هر دو از عناصر مهم در گلبول‌های قرمز خون هستند. اگر به فقر آهن یا کم‌‌خونی دچارید ممکن است علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی، سوءِهاضمه،‌ سرگیجه و اختلال شناختی در شما بروز کند.

تقویت استخوان‌ها

با افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، و آهن که آنها را با مصرف عناب دریافت می‌کنید سلامت و استحکام استخوان‌هایتان را تضمین می‌کنید. اضافه کردن عناب به رژیم غذایی‌تان می‌تواند روند پیری استخوان را کند کند.

افزایش سیستم‌ایمنی

عناب به‌دلیل داشتن مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله ویتامین C،‌ ویتامین A و ترکیبات ارگانیک مختلف و اسیدها به شیوه‌های مختلفی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را که عامل بسیاری از امراض و بیماری‌ها هستند،خنثی کنند.علاوه‌براین ویتامین C منجربه افزایش تولید گلبول‌های سفید می‌شود و همان‌طور که می‌دانید گلبول‌های سفید اولین خط دفاعیِ سیستم ایمنی (Safety system)بدن ما هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: