کد خبر: ۲۰۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 07
کسی که اضطراب دارد براحتی دچار حواس پرتی می‌شود. چرا که استرس امکان تمرکز فرد بر رفتارش را از بین برده و مهارت حافظه را مختل می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> اگر شما هم دچار حواس‌پرتی می‌شوید یا هر روز مشکل تازه‌ای با حافظه‌تان دارید بهتر است قبل از اینکه به سلامت خود مشکوک شوید و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر را بررسی کنید به سراغ بازبینی رفتار و شدت استرس و اضطراب روزانه خود بروید.

به گزارش شفاآنلاین، یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به نقش استرس و اضطراب بر عملکرد حافظه می‌گوید: کسی که اضطراب دارد براحتی دچار حواس پرتی می‌شود. چرا که استرس امکان تمرکز فرد بر رفتارش را از بین برده و مهارت حافظه را مختل می‌کند.

دکتر ناهید بلادی می‌افزاید: استرس مزمن و حاد و همچنین تنش‌های روزمره تأثیر چشمگیری بر عملکرد مغز خواهد داشت. در واقع اگر مغز در طولانی مدت تحت تأثیر هورمون‌هایی که بر اثر استرس(Stress) ترشح می‌شوند، قرار بگیرد دچار ناتوانی در به یاد آوردن مسائل خواهد داد.

وی تأکید می‌کند: استرس، انجام دادن همزمان چند کار، ورزش نکردن، نداشتن خواب مناسب و کافی و همچنین نداشتن تغذیه مناسب حواس‌پرتی ما را افزایش می‌دهند. از این‌رو توصیه می‌کنم با تغذیه سالم و استفاده از میوه و سبزیجات تازه و همچنین استفاده از خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و اسید آمینه و پرهیز از مصرف چربی‌های ترانس، خوراکی‌های حاوی مواد نگه دارنده و نیترات‌ها و همچنین پرهیز از مصرف(Consumption) بیش از حد کربوهیدرات‌ها حافظه خود را تقویت کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: