کد خبر: ۲۰۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 05
انبارهایی که در استان البرز کشف شده است، انبارهای مربوطه به شرکت‌های مجاز واردات و تولید دارو نبوده‌اند و مجموعه‌های غیرمجاز اقدام به احتکار و قاچاق داروهای تقلبی کرده بودند که خوشبختانه توسط دستگاه‌های نظارتی شناسایی شدند

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با توسعه سامانه‌های سازمان غذا و دارو به خصوص سامانه TTAC تخلفات حوزه دارو از سطح تولید تا عرضه قابل رصد خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشرشده در خصوص کشف انبارهای قاچاق و احتکار دارو در استان البرز توضیح داد: انبارهایی که در استان البرز کشف شده است، انبارهای مربوطه به شرکت‌های مجاز واردات و تولید دارو نبوده‌اند و مجموعه‌های غیرمجاز اقدام به احتکار و قاچاق داروهای تقلبی کرده بودند که خوشبختانه توسط دستگاه‌های نظارتی شناسایی شدند.

وی افزود: موضوع مربوطه مستقیما مربوط به حوزه شرکت‌های دارویی و سازمان غذا و دارو نبوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر گزارش‌هایی در خصوص احتکار دارو به دست ما نرسیده و برخی گزارش‌ها حاکی از عدم ارائه دارو به بیماران بوده است که این موضوع نیز از طرق مختلف رسیدگی خواهد شد.

جهانپور ادامه داد: با توسعه سامانه‌های سازمان غذا و دارو به خصوص سامانه TTAC تخلفات این حوزه از سطح تولید تا عرضه قابل رصد خواهد بود.

وی افزود: این سامانه به مانعی برای قاچاق و احتکار دارو <Convulsion medicine>تبدیل خواهد شد هرچند نظارت‌های نهادهای انتظامی و قضایی کمک زیادی به جلوگیری از این تخلفات کرده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: با توسعه این سامانه تمام داروها از مرحله تولید تا عرضه قابل نظارت و ردیابی خواهند بود.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: