کد خبر: ۲۰۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
موسسه رازی ظرفیت‌های فراوانی برای تولید و تحقیقات کاربردی دارد که می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای کشور در زمینه واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک، از خروج ارز نیز جلوگیری کند

شفا آنلاین>سلامت>رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تغییر رویکرد مقامات تصمیم‌گیر کشور به حوزه واکسن‌سازی را ضروری دانست و گفت: کمک به حل چالش‌های موسسه رازی تلاش در راستای حفظ منافع ملی است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علی اسحاقی در نشست هم اندیشی با اعضای گروه علوم دامپزشکی<Department of Veterinary Science> فرهنگستان علوم که در محل موسسه رازی برگزار شد، با قدردانی از حضور اساتید دامپزشکی کشور در این مجموعه، اظهار کرد: موسسه رازی ظرفیت‌های فراوانی برای تولید و تحقیقات کاربردی دارد که می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای کشور در زمینه واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک، از خروج ارز نیز جلوگیری کند.

وی افزود: با وجود همه مشکلات، تولید در این مجموعه ادامه دارد و این کار ارزشمند و بزرگی است که با همت عالی تک تک همکاران ما در موسسه رازی انجام می‌شود.

رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه به رغم مشکلات متعدد اما طبق برنامه‌ای هماهنگ با سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی<medical education> مشکلی برای تامین واکسن نداریم و نخواهیم داشت، تاکید کرد: ما برای امروز دغدغه‌ای نداریم، زیرا اقدامات لازم انجام شده و به لطف خدا واکسن به میزان مورد نیاز در دسترس است؛ اما دغدغه اصلی ما پیش بینی شرایط آینده و ایجاد آمادگی برای مقابله با آن شرایط است.

دکتر اسحاقی گفت: موسسه رازی از دیرباز جایگاهی برجسته نه تنها در کشور که در منطقه و دنیا داشته و از قدیمی‌ترین مجموعه‌های واکسن‌ساز دنیا است، اما متاسفانه با بی مهری از سوی تصمیم گیران روبه رو بوده و ظرفیت‌های واقعی آن مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه احیای جایگاه واقعی موسسه رازی مستلزم حمایت مقامات ارشد کشور است، تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز به تغییر رویکرد مسؤولان و نهادهای تصمیم‌گیر و تاثیرگذار کشورمان نیازمندیم تا اهمیت و ضرورت حفظ موسسه رازی را به درستی درک کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس موسسه رازی کمک به حل چالش‌های این مجموعه را در راستای حفظ منافع ملی عنوان کرد و افزود: دست همه عزیزانی را که برای حفظ سرمایه‌های کشور و تامین سلامتی مردم تلاش می‌کنند به گرمی می‌فشاریم و با وجود تنگناهای موجود اما با عزمی راسخ به راهمان ادامه می‌دهیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: