کد خبر: ۲۰۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 02
نشانه یبوست کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه‌وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته مى‌شود
شفا آنلاین>سلامت>طبیعت خاکشیر «گرم و تر» است و بدین جهت یکى از داروهاى مفید ضد سودا محسوب شده و در درمان بیماریهائى که سبب آنها از وجود «سودا» باشد بسیار کاربرد دارد .

به گزارش شفا آنلاین، نشانه یبوست  کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه‌وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته مى‌شود. در این حال تکه‌اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى مى‌ماند. حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمى‌شود. مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را موجب مى‌گردد. باید یادآور شوم که اغلب مردم کم‌وبیش بدین مرض دچار هستند.

درمان یبوست سالخوردگان با خاکشیر
سالخوردگان بدنشان کم‌آب و خشک شده و به همین نسبت روده‌هایشان نیز خشک و کم‌آب مى‌گردد و در نتیجه کمتر ترشح مى‌کند و این سببى براى یبوست(Constipation) آنان مى‌شود. در این مورد بهترین داروى طبیعى خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان قندداغ کرده بنوشند. در اینجا لعاب خاکشیر روده را تر و نرم و سطح درونى آن را لیز نموده و سبب سهولت سیر مدفوع و رفع تدریجى عارضه مى‌گردد. با خوردن خاکشیر رنگ مدفوع اغلب سیاه مى‌شود.

باید متذکر شوم که نزد این‌گونه کهنسالان استفاده از حبهاى ملین و مسهل‌ها زیان‌آور مى‌باشد، زیرا مانده رطوبت بدن آنان را کشیده و از میان برده و موجب خطر مرگ خواهد گردید.

درمان یبوست کودکان با خاکشیر‌
در کودکانى که مبتلاء به یبوست و دل‌ درد شده و جوشهائى در بدنشان پیدا مى‌شود اگر روزى یک قاشق چایخورى خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به آنان بنوشانند رفته‌رفته لینتى در مزاجشان پیدا شده و رفع دل‌درد و برطرف شدن بثورات آنها خواهد گردید. مادران گرامى مى‌توانند بدون هیچ‌گونه واهمه‌اى خاکشیر را مدتى به کودک بدهند و نتیجه آن را ببینند. حتى به نوزادان نیز مى‌توانند خاکشیر کوبیده و قندداغ را به میزان نصف قاشق چایخورى داد و نتیجه گرفت.
برچسب ها: خاکشیر ، یبوست ، مدفوع ، دل‌ درد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: