کد خبر: ۲۰۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 03
ویزای شنگن یکی از محبوب ترین روادید جهان است که دارنده آن قادر خواهد بود تا در بازه زمانی مشخص، بدون محدودیتی در مرزهای شنگن که حدود ۲۷ کشور در قاره سبز است، تردد کند
شفا آنلاین>اجتماعی>ویزای شنگن یکی از محبوب ترین روادید جهان است که دارنده آن قادر خواهد بود تا در بازه زمانی مشخص، بدون محدودیتی در مرزهای شنگن که حدود ۲۷ کشور در قاره سبز است، تردد کند.

به گزارش شفا آنلاین: ویزای شنگن یکی از محبوب ترین روادید جهان است که دارنده آن قادر خواهد بود تا در بازه زمانی مشخص، بدون محدودیتی در مرزهای شنگن که حدود ۲۷ کشور در قاره سبز است، تردد کند. یعنی شما با در اختیار داشتن روادید شنگن ایتالیا، میتوانید به سوئد، فنلاند، اسپانیا، فرانسه، هلند، سوییس و خیلی از کشورهای اروپایی سفر کنید. انگلیس و ایرلند به عنوان کشورهای اروپایی در فهرست کشورهای پیمان شنگن نیست و برای سفر به این دو کشور میبایست از طریق سفارت انگلیس و ایرلند در نقاط دیگر جهان، درخواست سفر خود را تسلیم کنید.

ویزا شنگن تضیمنی که این روزها در سایت ها و کانال های تلگرامی و اینستاگرام باب شده است، تلاشی غیر قطعی و البته بازاری برای جذب مخاطب و سرکیسه کردن مخاطبان جوان و حتی کهنسال محسوب می شود که باید مراقبت ترفندهای کلاهبرداران مجازی و مجرمان سایبر در این حوزه باشیم. کسی که هیچ سابقه شغلی مستند ندارد و تمکن مالی خوبی ندارد نمیتواند برای درخواست روادید شنگن گردشگری اقدام کند. مگر اینکه با پذیرش تحصیلی، بتواند روادید نشنال سفر به کشور مقصد را دریافت و سپس از آن طریق نسبت به بازدید بیست و اندی کشور اروپایی اقدام کند.

در تهران، به منظور دریافت روادید شنگن گردشگری از ۸ کشور مثل فرانسه، آلمان، نروژ، فنلاند، بلژیک، جمهوری چک و مجارستان، می بایست از طریق موسسه هندی Vfs Global مستقر در طبقه ۱۱ پاساژ پالادیوم تهران، درخواست خود را اعلام تا بر اساس اطلاعات گذرنامه شما، زمان مصاحبه بگیرید. پس از دریافت زمان مصاحبه، میبایست در روز و ساعت مقرر، مدارک خود به همراه ۸۵ یورو تقدیم گیت های بررسی مدارک در این موسسه خدماتی و کارگزاری هندی تهران کنید. این موسسه فقط مدارک شما را دریافت و به سفارتخانه های مطبوع ارسال میکند و لاغیر و هیچ سرویس دیگری برای دریافت روادید نمی دهد!

دلایل ریجکت ویزای شینگن

سایر کشورها نیز مثل اخذ روادید سوئد، می بایست از طریق سایت همان سفارت اقدام کنید. برای ارتقا شانس خود در اخذ روادید شنگن، می بایست مدارک مستند و مستدل خوبی در اختیار سفارت قرار داده و کلیه مدارک را ترجمه رسمی کنید. اما هستند افرادی که سابقه رد شدن درخواست ویزا شنگن را در کارنامه دارند. چرا درخواست ما ریجکت می شود؟

شاید فعالیت های مجرمانه دارید!

اگر قبلا به یکی از کشورهای منطقه شنگن سفر کرده و آنجا به جرمی محکوم شده یا سوابق کیفیری دارید، صدور مجدد روادید شنگن برای شما در هاله ای از ابهام خواهد بود. حتی سابقه کیفری کوچک هم میتواند منجر به رد درخواست ویزا شنگن شما شود. پس در سفر به منطقه شنگن مراقب باشید که شانس دریافت مجدد روادید خود را به خاطر برخورد پلیس نسبت به عدم تهیه بلیط اتوبوس و مترو و تاکسی و امثالهم از دست ندهید.

مدارک ناقص

معمولا در سفارتخانه ها، اگر مدارک شما ناقص باشد پیش از دریافت پرونده، از شما درخواست میشود نسبت به رفع نقص اقدام کنید. اما گاها مسئول دریافت پرونده شما در کنسول، متوجه بخشی از نقایص پرونده نمی شود. مثلا شما ادعا کردید که صاحب شرکتی هستید و درامد خاصی دارید اما ترجمه رسمی شرکتنامه یا روزنامه رسمی را ضمیمه مدارک نکرده اید تا ادعای شما اثبات شود. به این موضوع توجه کنید که افراط در مدارک همان اندازه خطرناک است که تفریط در ارائه مدارک و مستندات.

مدارک جعلی

هولوگرام جعلی برای تمکن مالی، بیمه مسافرتی فوتوشاپی، رزرو محل اقامت جعلی، سابقه بیمه فوتوشاپی و هر مدرکی که کنسول نسبت به راست بودن آن شک کند، سبب حذف پرونده شما از روند بررسی درخواست صدور روادید شنگن خواهد شد. سعی کنید ۱۰۰ درصد مدارک شما غیر جعلی و قابل استناد و استعلام باشد. حتی اگر تمکن مالی کم بوده و برای خرید بیمه مسافرتی، صدها هزار تومان مجبور به پرداخت باشید.

عدم توجیه کنسول مبنی بر بازگشت شما به وطن

۹۹ درصد علت اصلی ریجکت درخواست روادید شنگن، همین موضوع است. سفارت نسبت به بازگشت شما به وطن، قانع نشده است. چطور قانع می شود؟ با تمکن مالی خیلی بالا. با سند ملکی، با فیش های حقوقی ماهانه مداوم. با شغل های دولتی یا خصوصی در رده های مختلف سازمانی. با روادیدی که از کشورهای دیگر اخذ کرده اید.

سعی کنید تا میتوانید، بهانه به کنسول برای طرح ادعای بالا ندهید. اگر دلایل شما برای بازگشت به کشور پس از اتمام دوره ویزا قطعی و مشخص و قابل راستی آزمایی باشد، اکنون صدور ویزا شنگن شما تضمینی است. بسیارند کسانی که درخواست ۱ هفته ویزا شنگن میکنند، اما چون قطعیت بازگشت آنها به کشور پس از دوره ویزا برای کنسول بالاست، ۱۸۰ روز ویزا دریافت مالتی پل دریافت می کنند. علت های ۴ گانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

    عدم ارائه مدارک کاری که مطابق با وضعیت مالی ارائه شده باشد
    عدم ارائه اسناد و مدارکی که هدف سفر و اقامت شما در کشور را توجیه کند
    درخواست مدت ویزایی که نسبت به برنامه سفر و درآمد شما مغایرت داشته باشد
    ناتوانی در ارائه تعاریف بدون تغییر در مورد هدف سفر و اقامت

دلایل ریجکت ویزای شینگن

گذرنامه تازه کار یا آسیب دیده

اگر سابقه سفر به کشورهای مختلف را ندارید و گذرنامه شما جدید است و سابقه شغلی و بیمه خاصی ندارید و دعوتنامه ای هم در اختیار شما نیست، احتمال رد شدن درخواست ویزا شنگن شما بسیار خواهد بود. مخصوصا اگه گذرنامه شما آسیب دیده باشد. شنگن اولی ها به این موضوع توجه کنند. حتی مسافران لهستان!

گذرنامه نامعتبر

در شرایطی که گذرنامه نامعتبر داشته باشید، افسر کنسولی احتمال دارد که ویزای شما را رد کند، مانند:

    ارائه گذرنامه ای که کمتر از ۳ یا ۶ ماه (نسبت به کشور) اعتبار داشته باشد
    ارائه گذرنامه ای که دارای دو صفحه خالی نیست
    ارائه یک مدرک سفری به جای گذرنامه معتبر
    ارائه یک گذرنامه معتبر که از ۱۰ سال قدیمی است

ناتوانی در ارائه برنامه سفر قانع کننده

دلیل دیگر عدم ارائه برنامه مناسب سفر شما در منطقه شینگن خواهد بود، مانند موارد زیر:

    درخواست در سفارت اشتباه (که قادر به تعیین مقصد اصلی بازدید شما در ناحیه شینگن نیست)
    عدم ارائه محل اقامت رزرو شده برای تمام مقاصد و تمام شب هایی که در محدوده شینگن هستید
    عدم ارائه رزرو بلیط پرواز شده برای هر متقاضی (زمانی که گروهی سفر می کنید)
    عدم ارائه بلیط های سفر به هر مقصد در محدوده شینگن
    مشخص نبودن مقصدهای گردشگری شما.
    عدم ارائه دعوتنامه برای سفرهایی که نیاز به دعوتنامه دارد (مثل سفرهای تجاری و کنفرانسی و مطالعاتی)

اگر قصد دریافت روادید شنگن برای اولین بار دارید، مدارک شما باید خیلی قوی باشد. همه مدارک ترجمه رسمی باشد، مدارک مثبته برای سفر ارائه کنید. رزرو محل اقامت مشخص و شفاف باشد و کد رهگیری داشته باشد. حتی اگر ۱ دانگ خانه یا مغازه یا اداره ای به نام شما است، سند را ترجمه رسمی کنید. اگر در ۳ بانک حساب دارید، گواهی تمکن مالی از هر ۳ بانک دریافت کنید. حتی اگر بیمه خویش فرما هستید، گواهی سابقه تامین اجتماعی را ضمیمه پرونده کنید.وب‌سایت روزیاتو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: