کد خبر: ۲۰۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 02
حال و روز بیشتر بیمارانی که به مطب پزشکان می‌روند این است؛ فرقی نمی‌کند ناراحتی قلبی داشته باشید یا گرفتگی عضلات یا زخم معده یا حتی یبوست
شفاآنلاین>سلامت> «مشکلت چیه؟ کجات درد می‌کنه؟ دفترچتو بده.» بدون اینکه معاینه‌ای بکند یا دست کم فشار مریض را بگیرد تند و تند توی دفترچه با خطی که نمی‌شود فهمید چه نوشته برای بیمار بخت برگشته آزمایش و سونوگرافی و اسکن و... تجویز می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، حال و روز بیشتر بیمارانی که به مطب پزشکان می‌روند این است؛ فرقی نمی‌کند ناراحتی قلبی داشته باشید یا گرفتگی عضلات یا زخم معده یا حتی یبوست؛ بدون کوچکترین معاینه و مشاوره‌ای شما را می‌فرستند به این آزمایشگاه، آن رادیولوژی.شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که به مطب پر از بیمار پزشکی رفته باشید و پس از کلی معطلی و انتظار، نوبت به شما برسد. وقتی داخل اتاق دکتر می‌روید وهنوز تکیه به صندلی نزده‌اید آقا یا خانم دکتر توی دفترچه چند آزمایش می‌نویسد و خیلی محترمانه از شما خداحافظی می‌کند تا نوبت به مریض دیگر برسد.

 اگر بخواهید لب باز کنید که فلان جای بدنم درد می‌کند یا شب‌ها از شدت درد خوابم نمی‌برد جواب این خواهد بود:«از منشی آدرس آزمایشگاه را بگیر و سری بعدی که اومدی جواب آزمایشت رو بیار تا بگم مشکلت چیه.»از همه این تخلفات و سرسری گرفتن خواسته‌های کوچک بیماران و همراهان آنان که بگذریم باید به تخلف جدید برخی از پزشکان اشاره کنم که آنقدر برای بیماران آزاردهنده است که آنها گاهی از بیان ناراحتی جسمی‌شان به پزشک با حضور بیماران(patients) دیگر منصرف می‌شوند.

به‌تازگی گزارش شده در برخی از مطب‌ها پزشکان برای اینکه تعداد زیادی از بیماران را معاینه کنند منشی بیماران را باهم به اتاق دکتر می‌فرستد. یعنی در یک نوبت ویزیت، پزشک دو یا حتی سه بیمار را معاینه می‌کند و البته دو برابر بیشتر از تعرفه‌اش دستمزد می‌گیرد.

 این دستمزد فقط برای زدن مهر نظام پزشکی به دفترچه‌تان است و نه از معاینه‌ای خبر است و نه از مشاوره! این اتفاق را هفته پیش در مطب پزشکی در خیابان پاسداران تجربه کردم. وقتی وارد مطب شدم و پیش از ویزیت، منشی 65 هزار تومان یعنی 20 هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب هزینه معاینه را گرفت و ساعتی بعد که نوبت به من رسید، بیمار دیگری را همراه من به داخل اتاق دکتر فرستاد. 

وقتی اعتراض کردم که چرا منشور حقوق بیمار را زیرپا می‌گذارید، با خونسردی جواب داد اگر دنبال منشور حقوق بیمار هستید بروید جای دیگر!عملًا دستم زیر ساطور آنها بود چراکه چاره‌ای نداشتم. هنگامی که موضوع را به دکتر گفتم بدون اینکه توجهی به حرف‌هایم کند دفترچه را گرفت و آزمایشی نوشت و گفت: «برو فلان آزمایشگاه و جواب آزمایشت رو هفته بعد بیار.»باید بگویم زمان ویزیت عادی یک بیمار(Patient)در مطب پزشکان طبق دستورالعملی که وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی به پزشکان اعلام کرده، دست کم 15 دقیقه است اما بیشتر معاینات در کسری از دقیقه صورت می‌گیرد و این ذهنیت برای بیماران به وجود می‌آید، هزینه‌ای را که پرداخته‌اند برای مهر کردن دفترچه بوده یا برای یک سلام و علیک با دکتر!ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: