کد خبر: ۲۰۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
این شربت با افزایش انسولین خون و فعال کردن لوزالمعده تاثیر چشمگیری در کاهش قند خون و قند خون عصبی برای مبتلایان به دیابت دارد؛ شربت هفت عرق دیابت به ترمیم زخم‌های داخلی بدن کمک شایانی می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان زخم‌های داخلی بدن و مهار دیابت موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت هفت عرق دیابت (عرق بوقناق، شنبلیه، آلوئه‌ورا، کلپوره (مریم‌گلی)، گزنه، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B. مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، پروتئین، کلسیم، منگنز، سیلیکا، ید، تانن و هورمون سروتونین است.

برای بررسی خواص شربت هفت عرق دیابت و اینکه مصرف(Consumption) این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق دیابت اظهار کرد: این شربت با افزایش انسولین خون و فعال کردن لوزالمعده تاثیر چشمگیری در کاهش قند خون و قند خون عصبی برای مبتلایان به دیابت دارد؛ شربت هفت عرق دیابت به ترمیم زخم‌های داخلی بدن کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق دیابت بیان کرد: این شربت نقش موثری در رفع بیماری‌های تنفسی مانند آسم و تنگی نفس دارد؛ شربت هفت عرق دیابت عضله قلب را تقویت می‌کند؛ این شربت آرام‌بخش است و اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: سروتونین موجود در شربت هفت عرق دیابت افسردگی را برطرف و شادی و نشاط را در افراد ایجاد می‌کند؛ این شربت در بهبود بیماری سندروم پای بی‌قرار که به علت اختلالات عصبی ایجاد می‌شود، موثر است.

عظمایی تاکید کرد: شربت هفت عرق دیابت نقش موثری در رفع عفونت‌های مجاری ادراری و سلامت پروستات دارد؛ این شربت به پاکسازی کبد، کلیه‌ها و تصفیه خون هم کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت هفت عرق دیابت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ این شربت تاثیر چشمگیری در عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) تصریح کرد: شربت هفت عرق دیابت نقش موثری در تقویت، شادابی و جوان‌سازی پوست و مو دارد و به رویش مجدد مو‌ها هم کمک شایانی می‌کند؛ این شربت موجب تقویت دستگاه گوارش می‌شود و نفخ روده‌ها را از بین می‌برد.

سایر ترکیبات مفید برای مبتلایان به دیابت

وی درباره سایر ترکیبات مفید برای مبتلایان به دیابت یادآوری کرد: شربت هفت عرق دیابت نباید همزمان با دارو‌های کاهنده قند خون مصرف شود، زیرا در این صورت افت قند خون را به همراه دارد؛ از سایر ترکیبات مفید برای مبتلایان به دیابت می‌توان به گیاه بابا آدم، خار مریم، برگ گردو، زیتون و شاتوت، سیر، شوید، میوه قره‌قات، چای ترش و آبغوره بدون نمک اشاره کرد.

مواد لازم برای تهیه ۱۱ لیتر شربت هفت عرق دیابت برای یک دوره درمانی

عرق بوقناق                                              سه لیتر
عرق شنبلیه                                             یک و نیم لیتر
عرق آلوئه‌ورا                                             یک و نیم لیمو
عرق کلپوره (مریم‌گلی)                               یک لیتر
عرق گزنه                                                 یک لیتر
عرق اسطوخودوس                                     یک لیتر
عرق سنبل‌الطیب                                       یک لیتر
سرکه سیب                                              نیم لیتر
عسل دارویی ویژه دیابتی‌ها                          نیم کیلوگرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: