کد خبر: ۲۰۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 31
یکی از اولویت‌های انجمن، فرهنگ‌سازی برای پیوند زنده فامیلی است تا اگر کسی نیاز به پیوند کلیه دارد خانواده‌اش پیشقدم شوند
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: ما به دنبال فرهنگ سازی برای این موضوع هستیم که خانواده‌ها برای رفع نیاز خود به پیوند کلیه به جای منتظر ماندن در صف پیوند یا اهداکننده از افراد فامیل خود کسی برای اهدا پیش قدم شود.

به گزارش شفاآنلاین، داریوش آرمان با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت‌های انجمن، فرهنگ‌سازی برای پیوند زنده فامیلی است تا اگر کسی نیاز به پیوند کلیه دارد خانواده‌اش پیشقدم شوند.

وی اظهارداشت: دیگر اولویت‌ مهمی‌که آن را دنبال می‌کنیم اصلاح روند پیوند کلیه از اهداکننده غیرفامیل است و امیدواریم وزارت بهداشت در این موضوع ما را در کنار خود ببیند.

آرمان ادامه داد: استفاده از ابزارهای گسترده اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های(Diseases) کلیوی یکی دیگر از برنامه‌های جدی ماست که در دستور کار انجمن قرار دارد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: اگر بتوانیم مردم را به انجام آزمایش‌های پزشکی و اصلاح سبک تغذیه تشویق کنیم، شاهد کاهش آمار ابتلا به بیماری‌های کلیوی در کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان بازوی قدرتمند در کنار دولت و وزارت بهداشت آماده اجرای برنامه‌های مشترک در همه زمینه‌های مربوطه از جمله تهیه بانک اطلاعاتی بیماران پیوند کلیه، پیشگیری (prevention)از بیماری‌های کلیوی و کاهش هزینه‌های سنگین نظام سلامت هستیم و تمام امکانات خود را در مسیر این همکاری بسیج می‌کنیم.

وی تصریح کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با ۴۰ سال سابقه خدمت، بیش از ۱۰۰هزار بیمار دیالیزی و پیوند کلیه را تحت پوشش دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: