کد خبر: ۲۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
برخی از پزشکان توصیه به مصرف ویتامین E می کنند برخی از تحقیقات نشان دادهاست که ویتامین E موجب کاهش آسیب کبدی در بیماری کبد چرب می شود اما برخی از تحقیقات نیز نشان داده است که دوزبالای ویتامین E ریسک آسیب پذیری را بیشتر کرده و سبب مرگ می شود
شفا آنلاین>سلامت>درمان کبد چرب غیرالکلی NASH :

به گزارش شفا آنلاین:کبد چرب غیر الکلی اصولا به به صورت مستقیم قابل درمان نیست . اما از طریق درمان عوامل زمینه ای که موجب کبد چرب <Fatty Liver>می شود می توان مانع پیشرفت این بیماری وبهبود آن شد .

برای مثال :
ـ کاهش وزن
ـ کنترل قند و چربی خون

در نتیجه پزشک شما می تواند از طریق دیگر موجب بهبود این بیماری شود .

* ایجاد برنامه کاهش وزن در صورت وجود چاقی
نکته مهم آن است که کاهش وزن باید به صورت تدریجی باشد و کاهش حدود6/1 کیلوگرم یا 5/3 پوند در هفته توصیه می شود ، کاهش وزن سریع خودش موجب آسیب کبدی می شود .

* درمان بیماری دیابت

* درمان اختلالات چربی خون

این اقدامات موجب بهبود کبد چرب غیرالکلی می شود و همچنین ریسک بیماری های قلبی و عروقی را نیز کاهش می دهد زیرا افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی در خطر بیماری قلبی و سکته ی مغزی نیز می باشند در صورت مصرف داروهایی که موجب ایجاد کبد چرب می شود لازم است با پزشک خود جهت تغییر یا قطع آن مشورت کنید .

برخی از پزشکان توصیه به مصرف ویتامین E می کنند برخی از تحقیقات نشان دادهاست که ویتامین E موجب کاهش آسیب کبدی در بیماری کبد چرب می شود اما برخی از تحقیقات نیز نشان داده است که دوزبالای ویتامین E ریسک آسیب پذیری را بیشتر کرده و سبب مرگ می شود .

بنابراین بهتر است با مشورت با پزشک خود درمان با ویتامین E جهت درمان کبد چرب را آغاز کنید .

ـ آیا کبد چرب در طول زمان پیشرفت می کند ؟
عمدتا کبد چرب در طول زمان پیشرفت نمی کند ، اما در بعضی موارد منجر به ایجاد حالتی به نام سیروز یا نارسایی مزمن کبدی می شود که علائمی مانند ورم بدن ، خونریزی گوارشی *** ( جمع شدن آب در حفره شکم و ... ) می شود که لازم است افراد مبتلا به کبد چرب به صورت روتین پیگیری های لازم مانند سونوگرافی یا آزمایشات مزمن کبدی را انجام دهند .

پزشک آنلاین
دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: