کد خبر: ۲۰۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 28
با توجه به این‌که سیر بیماری‌ها و اختلالات جسمی عضلانی جامعه روزبروز زیاد می‌شود، پرداختن به بحث فیزیوتوراپی ضروری است

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیت مدیره نظام پزشکی یزد با بیان این‌که ارائه خدمات تخصصی‌تر در راستای درمان بیماری‌های عضلانی و جسمانی مستلزم ارتقای سطح علمی فیزیوتراپیست‌ها است، گفت: فیزیوتراپی خط مقدم مقابله آسیب‌های جسمی و عضلانی و خدمات توانبخشی است.

به گزارش شفا آنلاین: «محسن صباغی‌نژاد» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های زیرگروه توانبخشی است، اظهار کرد: با توجه به این‌که سیر بیماری‌ها و اختلالات جسمی عضلانی<Physical impairment> جامعه روزبروز زیاد می‌شود، پرداختن به بحث فیزیوتوراپی ضروری است.

وی با بیان این‌که هرم سنی جمعیت ایران در حال افزایش است، افزود:‌ ارتقای بیش از پیش رشته توانبخشی و به طور خاص فیزیوتراپی می‌تواند راهکار خوبی برای مقابله با بسیاری از آسیب‌های جسمی و عضلانی باشد.

عضو هیت مدیره نظام پزشکی یزد در ادامه فیزیوتراپی را از جمله رشته‌های حائز اهمیت در ارائه خدمات توانبخشی دانست و گفت: افزایش کیفیت زندگی و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و سلامت یکی از مهمترین ویژگی‌های توسعه رشته فیزیوتراپی است.

صباغی‌نژاد ارتقای سطح مقطع پایه مدرک فیزیوتراپیست را یکی از دغدغه‌های جدی این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی‌تر در راستای درمان بیماری‌های عضلانی و جسمانی مستلزم ارتقای سطح علمی فیزیوتراپیست‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پیشیگری از بیماری‌های جسمی و عضلانی را ضروری دانست و بیان کرد: به دلیل نوع فعالیت افراد جامعه و بی تحرک زیاد بین اقشار مختلف زمینه بروز آسیب‌های عضلانی بین افراد تشدید شده است.

این مقام مسئول،‌گفت: انجمن فیزیوتراپی ایران شاخه استان یزد آمادگی دارد به منظور پیشگیری از آسیب‌های جسمی و عضلانی خدمات مشاوره رایگان را به متقاضیان ارائه کند.

صباغی‌نژاد با بیان این‌که استان یزد در تمام حوزه‌های بهداشت و سلامت،‌ سرآمد دیگر استان‌های کشور است، تصریح کرد: از نظر کمی و کیفی، فیزیوتراپ‌های استان یزد به نسبت جمعیت در شرایط مطلوب‌تری قرار دارند.


وی در پایان با اشاره به اهمیت استفاده 100 درصدی از ظرفیت فیزیوتراپیست‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی‌،‌گفت: مسئولان آموزشی وزرات بهداشت و پزشکان با تخصصی‌های مختلف می‌توانند با معرفی بیماران به انجمن فیزیوتراپی این مهم را محقق کنند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: