کد خبر: ۲۰۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
تا زمان حاضر بیش از 45 میلیون نفر مراحل پیش ثبت نام را برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام داده اند.

شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون برای 41 میلیون و 500 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است که از این تعداد حدود 40 میلیون نفر کارت خود را دریافت کرده اند.



به گزارش شفا آنلاین:سیف الله ابوترابی افزود: تا زمان حاضر بیش از 45 میلیون نفر مراحل پیش ثبت نام را برای دریافت کارت هوشمند ملی <National Smart Card>انجام داده اند.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، پیش بینی می شود که برای تمام ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی تا پایان دی ماه امسال صادر شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: بر اساس هدف گذاری های انجام شده، قرار است تا پایان سال 1397 برای تمام ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر شود.

وی اعلام کرد: افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان پرداخت کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
وی اظهار کرد: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند که این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.
ابوترابی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که دارای کارت ملی (نمونه قدیم) هستند و افراد بالای 15 سال فاقد کارت ملی می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
ابوترابی افزود: بحث کاربردی کردن کارت هوشمند ملی جدی است؛ بنابراین تمام افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند، به منظور دریافت خدمات قابل ارائه با کارت هوشمند ملی، ضروری است برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: احراز هویت افراد اکنون با کارت ملی انجام می شود و برخی از بانک ها نیز مانند بانک ملت با کارت هوشمند ملی چند خدمت بانکی مانند افتتاح حساب، واریز وجه و انتقال وجه را انجام می دهند.

ابوترابی با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده با مسئولان ذیربط و دولت، بحث کاربردی کردن کارت هوشمند ملی جدی تر شده است، افزود: به عنوان مثال با هماهنگی های انجام شده با سازمان ثبت اسناد و املاک، قرار است خدمات سازمان ثبت اسناد از طریق کارت هوشمند ملی ارائه شود؛ بنابراین به منظور استفاده از خدمات قابل ارائه با کارت هوشمند ملی، افراد برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

حدود 64 میلیون از هموطنان بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم می شود. این کارت بر اساس هدفگذاری، قرار است تا پایان سال 1397 برای تمام واجدین شرایط صادر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: