کد خبر: ۲۰۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
طبق گفته‌های ذکر شده‌ی هیات دیوان عدالت اداری در باره اخذ عوارض از تابلوی مطبها غیرقانونی و باطل ابلاغ شده است
شفا آنلاین>سلامت>در آرای مشابه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در پرونده‌های شکایات مشابه،  هیئت بر این قرار گرفته که چون مطب پزشکان و دفاتر وکالت و اسناد رسمی و ازدواج و طلاق... خدمات ضروری به مردم ارائه می دهند، تجاری نبوده و از سوی دیگر تابلوی مطب ها و دفاتر معین در واقع به راهنمایی و معرفی خدمت و شغل معینی اختصاص دارند و شهرداری در این مورد خدمت خاصی انجام نمی دهد که مستحق دریافت هزینه و عوارض مربوطه باشد، بنابراین اخذ عوارض از تابلوی پزشکان و دفاتر ذکر شده را غیر منطقی و برخلاف قانون دانسته و مصوبات مربوطه را باطل اعلام نموده است.

به گزارش شفا آنلاین، از سویی مطابق ماده واحده قانون محل مطب شاغلین حرف پزشکی مصوب سال 1366مقرر شده "فعالیت شغلی پزشکان و صاحبان حرف وابسته در ساختمان های مسکونی، تجاری، ملکی و اجاره ای بلامانع است" که همین موضوع در تبصره ذیل بند 24ماده 55قانون شهرداری نیز قید شده که، دایر کردن مطب توسط مالک در محل مسکونی از نظر قانون به عنوان استفاده تجاری محسوب نمی شود.

حال با تمام مستندات قانونی از رای دیوان عدالت اداری گرفته تا مصوبات قوانین شهرداری ها باز هم مشاهده می شود که شوراها اسلامی و شهرداری های برخی مناطق استان البرز بخصوص شهر کرج همچنان به اخذ عوارض مذکور اهتمام می‌ورزند.

به نظر می رسد که ناآشنایی با قوانین از سوی برخی پزشکان و جهل یا بی اعتنایی به قانون از سوی مسئولین شهرداری‌ ها سبب تداوم این موضوع شده است.

این در حالی است که طبق گفته‌های ذکر شده‌ی هیات دیوان عدالت اداری در باره اخذ عوارض از تابلوی مطبها غیرقانونی و باطل ابلاغ شده است.

بنابراین عمومیت دادن به این آرا قانونی و لازم الاجرا از سوی سازمان نظام پزشکی(Medical System) و فسخ مصوبات مربوط از سوی شهرداری‌ها ضروری است.

لذا با توجه به مشکلاتی که طی چند ماه اخیر برای اعضای سازمان نظام پزشکی کرج توسط شهرداری های مناطق کرج در رابطه با دریافت عوارض کسب و پیشه و تابلو ایجاد شده است، از شما جناب مهندس محمدرضا احمدی نژاد شهردار محترم شهر کرج، خواهشمندیم دستور فرمایید تا شهردارن مناطق کرج ضمن رعایت موارد قانونی فوق الذکر،  با اعضای سازمان نظام پزشکی کرج همکاری های لازم را مبذول دارند.

با تشکر
دکتر محمدعلی نمایی
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کرج

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: