کد خبر: ۲۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 26
با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و رسالت کمیته حمایت از تولیدات داخلی و تشویق افراد خلاق و دارای ایده های نوین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دستاوردها و تولیدات داخلی حمایت می کند
شفا آنلاین>سلامت>شرکتی دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به تولید خون کنترل هماتولوژی شد. از خون کنترل به منظور کنترل و جلوگیری از خطای دستگاه های آزمایشگاهی استفاده می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل رئیس کمیته حمایت از تولیدات داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و رسالت کمیته حمایت از تولیدات داخلی و تشویق افراد خلاق و دارای ایده های نوین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دستاوردها و تولیدات داخلی حمایت می کند.

وی گفت: این حمایت، این بار در تولید محلول کنترل خون یک شرکت دانش بنیان به ثمر نشست.

هاشمی اصل افزود: این کمیته با حمایت هایی مانند مشاوره و بهره گیری از تجربه و پژوهش اساتید برجسته دانشگاه و همکاری آزمایشگاه های مرجع سلامت، برای به نتیجه رساندن تولید این محصول، تمام تلاش خود را به کار بست.

مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شیراز با بیان اینکه مواد مصرفی موردنیاز برای کنترل و درست بودن دستگاه ها از استان های دیگر و همچنین از خارج کشور وارد می شد، توضیح داد: به کمک این دستاورد جدید با همکاری اساتید دانشگاه از واردات این محصول از خارج استان و خارج از کشور، بی نیاز می شوند.

حسین روستا مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که شرکت تولید کننده خون کنترل در استان فارس و دارای پروانه تولید از ادراه کل دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) کشور است، یادآور شد: این شرکت دارای مجوز کیفی آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت است و با نظارت مرکز رشد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت می کندن.

روستا با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و پس از پنج سال پژوهش، به مرحله تولید رسیده است، افزود: برای کنترل و جلوگیری از خطای دستگاه های آزمایشگاهی(سل کانتر)، به صورت روزانه از روش های مختلفی استفاده می شود که خون کنترل کننده از جمله این روش هاست.

وی به بالا بودن میزان پایداری نمونه ایرانی این محصول نسبت به نمونه های دیگر، به عنوان مزیت محصول این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: این محصول تنها خون کنترل با پایداری شش ماهه از زمان تولید و دارای بیشترین پایداری نسبت به نمونه های مشابه داخلی و خارجی است؛ هر ویال این محصول ۱۰ روز و سه ویال موجود در یک پکیج، به مدت ۳۰ روز قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، سازگاری محصول با تمام دستگاه های سل کانتر فول دیف و پارشیال را از دیگر مزایای آن برشمرد.

روستا اضافه کرد: هم اکنون تولید این محصول ماهانه ۳۰۰ پکیج است که به صورت مستقیم برای هفت نفر اشتغالزایی(Employment) داشته است و با همکاری مسوولان، امکان توسعه آن به بیش از هزار پک در ماه نیز وجود دارد.

وجود سه ویال چهار سی سی نسبت به تمام نمونه های مشابه خارجی و داخلی در بازار با حجم مناسب در هر ویال برای استفاده ده روزه و بدون دور ریز، کمترین مقدار عددی SD و CV برای پارامترهای محصول و قیمت بسیار مناسب در مقایسه با محصولات مشابه خارجی و داخلی بازار، دیگر مزایایی بود که مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به آنها اشاره کرد.

وی همچنین از بسته بندی مناسب برای حفظ زنجیره سرما، پشتیبانی علمی مناسب، سهولت دسترسی به بخش فنی برای پاسخگویی به پرسش های مصرف کنندگان، راحتی دسترسی به نمونه و تحویل سریع در سراسر کشور به عنوان دیگر مواردی نام برد که مزیت این محصول را نسبت به دیگر نمونه ها افزایش داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: