کد خبر: ۲۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 18
اختصاصي/رئیس اداره پیوند بیماری های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفـا آنلاین: در پی اقدام غيرقانوني دلالان اعضاي بدن براي پیوند کلیه قاچاقي یک بیمار تبعه کشورعراق با کارت ملی جعلی ایرانی، در یکی از بیمارستان های خصوصي پایتخت؛ رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت به بیان جزئیات اقدامات انجام گرفته وزارت بهداشت در این باره پرداخت.

دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: متأسفانه به تازگي مشاهده شده از افراد ایرانی پس ازجعل مدارك به عنوان دهنده کلیه برای گیرنده های ملیت های دیگراستفاده شده كه به طورقطع اين نوع پيوند در ایران ممنوع وغيرقانوني است.

وی با بیان این که دهنده کلیه حتمأ باید با گیرنده، تبعیت يكسان داشته باشد ادامه داد: متأسفانه هفته گذشته با خبر شدیم که چنین کار غیرقانونی قرار بوده در بیمارستان فوق تخصصی خصوصي شمال تهران انجام شود.

رئیس اداره پیوند بیماری های خاص وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراين بلافاصله موضوع به مجموعه نظارت و بازرسی وزارت بهداشت اطلاع داده شد. بعد از انجام اقدامات لازم نيزگزارش آن در اختیار وزیر بهداشت قرار گرفت.

وی با بیان این که وزیر بهداشت پس ازاطلاع ازاين موضوع بسیار درست و منطقی برخورد کرد گفت: بعد از دستور وی مقامات قضایی در جریان موضوع قرار گرفتند ودرمرحله نخست بخش ارولوژی بیمارستان تعطیل شد.

دکتر نجفی زاده تأکید کرد: همچنین 2 نفر از پزشکان این بيمارستان نيزخلع صلاحیت شدند و درجه بیمارستان هم از 2 به 3 تغییر پیدا کرد.

وی افزود: این کمترین مجازاتی بود که برای این بیمارستان می شد برقرار شود تا برای سایر بیمارستان ها و اشخاصی که دست به چنین کارهای غيراخلاقي و غیرقانونی در کشور اسلامی مان می زنند درس عبرتی شود.

وی افزود: همچنین پیگری های قضایی از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد البته با این هدف که بیشترین مجازات برای بیمارستان متخلف اجرا شود.

رئیس اداره پیوند بیماری های خاص وزارت بهداشت در پاسخ به این که بخش ارولوژی این بیمارستان برای همیشه تعطیل می ماند گفت: بله و فعلأ هم نمی توانند اقدامی انجام دهند و فکر هم نمی کنم که هیچ وقت باز شود.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار شفا آنلاین گفت: در صورتی که مردم يا هريك ازكاركنان وپرسنل بيمارستان ها خبر دار شدند امکان انجام چنین کارهای غیر انسانی،غیر اخلاقی و خلافی در هرنقطه کشور وجود دارد قبل از این که آن واقعه به وقوع بپیوندد موضوع رابه اداره پيوند وبيماريهاي خاص وزارت بهداشت يا به واحد نظارت بازرسی وزارت بهداشت اطلاع بدهند.

وی خاطرنشان کرد: زیرا قدر مسلم همکاران ما در این بخش با همکاری مراجع قضایی بهترین اقدامات را انجام خواهند داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: