کد خبر: ۲۰۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 25
طرح تحول سلامت ایده مناسبی بود و اگر به درستی اجرا می‌شد می‌توانست تاثیرگذارتر باشد اما به دلیل اینکه در این طرح کار کارشناسی صورت نگرفت

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، گفت: اگر کنترل هزینه‌ها در طرح تحول سلامت به درستی صورت گیرد تأثیرگذاری تحریم‌ها احساس نخواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین:محمود برفه‌ای عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در خصوص طرح تحول سلامت، اظهار داشت: طرح تحول سلامت<Health reform plan> ایده مناسبی بود و اگر به درستی اجرا می‌شد می‌توانست تاثیرگذارتر باشد اما به دلیل اینکه در این طرح کار کارشناسی صورت نگرفت.

وی افزود: طرح تحول، سبد سلامت را از نظر منابع خالی کرد زیرا در این طرح گروه هدف مشخص نشد و بدون در نظر گرفتن منابع پایدار و برآورد هزینه‌ها صورت گرفت.

عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، گفت: اگر کنترل هزینه‌های طرح تحول سلامت به درستی مدیریت شود تأثیرگذاری تحریم‌ها احساس نخواهد شد.

عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، گفت: زیرساخت‌ها و زیربنای سلامت جامعه ما از لحاظ اقتصادی مخدوش شده است متأسفانه از همان آغاز طرح تحول به دلیل عدم کنترل هزینه‌ها این طرح با محدودیت مواجه شد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل منابع طرح تحول سلامت، اولویت‌بندی‌‌ها هزینه مهم است، تصریح کرد: بهترین راه‌حل، مدیریت و کنترل هزینه‌های این طرح و خدمات است و باید توجه کنیم با همکاری پزشکان می‌توان از اثرگذاری تحریم‌ها<Impact of sanctions> کاست.

برفه‌ای در پایان اعلام کرد: اگر جلوی سوءاستفاده‌کنندگان ارزهای دولتی و آنهایی که در رسیدن تجهیزات و وسایل دارویی به دست مردم اختلال ایجاد می‌کنند گرفته شود و منابع به طور مناسب به دست گروهای‌ پرخطر، بیماران خاص، افراد ضعیف توزیع شود مشکلات حوزه سلامت برطرف خواهد شد.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: