کد خبر: ۲۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
خرید راهبردی دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به تعاریفی که در قانون وجود دارد می بایست در شرایط کنونی به جریان بی‌افتد تا بتوان از تحریم‌های احتمالی پیش رو به نحو مطلوب عبور کرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خرید دارو بر مبنای  دارونامه ملی ایران در  تحریم‌های احتمالی و شرایط اقتصادی مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش شفا آنلاین، بهروز  بنیادی درباره وضعیت پیش رو صنعت داروسازی در کشور،گفت: تامین دارو برای بیماران جز وظایف اساسی دولت است که باید در اولویت قراربگیرد بنابراین خرید دارو می‌بایست بر طبق دارونامه ملی ایران  عملیاتی شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خرید راهبردی دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) با توجه به تعاریفی که در قانون وجود  دارد می بایست در شرایط کنونی  به جریان  بی‌افتد تا  بتوان  از تحریم‌های احتمالی پیش رو  به نحو مطلوب عبور کرد.

وی ادامه داد: سازمان‌های  بیمه‌گر با خرید راهبردی دارو و تجهیزات در مقطعی که به قول وزیر بهداشت  امکان دارد طوفانی در  راه باشد، مددرسان صنعت دارو سازی کشور باشند.

بنیادی افزود: سازمان‌های بیمه در شرایط کنونی می‌بایست هرخدمتی که بیمار در بیمارستان ارائه می‌دهد را در اولویت قرار دهند، بنابراین نباید بطور مثال خدمات زیبایی با توجه به شرایط فعلی در اولویت حمایت‌های بیمه‌ای قرار بگیرند و این در  حالی است که همپوشانی بیمه‌ها مسیرمناسبی را طی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت  ودرمان مجلس یادآور شد: اجرای طرح الکترونیک سلامت گامی استوار در کاهش هزینه‌های درمانی تلقی شود و این در حالی است که دولت نیز باید به تعهدات خود در قبال  بیمه‌ها پایند باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: