کد خبر: ۲۰۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
پرسنل بیمارستانی ملزم به رعایت استانداردهای بهداشتی در حوزه بیمارستان‌ها هستند، زیرا اولین افرادی که در خطر بیماری‌های عفونی در بیمارستان قرار می‌گیرند به نوعی کادر بیمارستان‌ها هستند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم استریل تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ ها واقعیت ندارد،گفت: کادر بیمارستان‌ها اولین گروهی هستند که در معرض عفونت‌ های بیمارستانی قرار دارند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین قربانی درباره وضعیت شیوع عفونت‌های بیمارستانی(Hospital infections) در مراکز درمانی، گفت: کاهش عفونت‌های بیمارستانی ارتباط مستقیم با رعایت استانداردهای بهداشتی در حوزه بیمارستان ها دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش معیارهای ایمنی- بهداشتی در بیمارستان‌ها برای مقابله با عفونت‌های بیمارستانی، مقدمات خاص خودش را دارد، تصریح کرد: پرسنل بیمارستانی ملزم به رعایت استانداردهای بهداشتی در حوزه بیمارستان‌ها هستند، زیرا اولین افرادی که در خطر بیماری‌های عفونی در بیمارستان قرار می‌گیرند به نوعی کادر بیمارستان‌ها هستند.

وی ادامه داد: افزایش سطح استانداردسازی در بیمارستانها، بهبود فضاهای تشکیلاتی به کاهش عفونت‌های بیمارستانی کمک شایانی می‌کند بنابراین بیمارستان‌ها در درگیری با بیماری های عفونی پیشگام هستند و این در حالی است که عدم استریل تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) در بیمارستانها کشور واقعیت ندارد زیرا تجهیزات پزشکی در دستگاه‌های مشخصی استریل  می‌شوند.

قصورات پزشکی با رعایت استاندارهای بهداشتی دو مقوله متفاوت است
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس بابیان اینکه قصورات پزشکی با رعایت استاندارهای بهداشتی دو مقوله متفاوت است تصریح کرد: امکان دارد  بیماران در حوزه درمان توسط پزشکان دچار عارضه یا  در انتها  به فوت بیمار منجر شود که این موضوع می بایست در   بحثی دیگر گنجانده  شود و ارتباطی به بیمارهای عفونی در بیمارستانها ندارد.

عدم استریل تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های کشور واقعیت ندارد
وی ادامه داد: عدم استریل تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های کشور واقعیت ندارد زیرا تجهیزات پزشکی در دستگاه‌های مشخصی استریل می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه عدم استریل تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها واقعیت ندارد، یادآور شد: کادر بیمارستان‌ها اولین گروهی هستند که در معرض عفونت‌های بیمارستانی قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: