کد خبر: ۲۰۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان انرژی اتمی در خصوص تسهیل روند اجرایی در صدور مجوز ورود و ترخیص همکاری‌های علمی و فنی که در ساختمان مرکزی تجهیزات پزشکی برگزار شد

شفا آنلاین>سلامت> تفاهم‌نامه تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با سازمان انرژی اتمی در خصوص تسهیل روند اجرایی در صدور مجوز ورود و ترخیص همکاری‌های علمی و فنی امضا شد.

به گزارش شفا آنلاین: رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان انرژی اتمی در خصوص تسهیل روند اجرایی در صدور مجوز ورود و ترخیص همکاری‌های علمی و فنی که در ساختمان مرکزی تجهیزات پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور خاص است، آمریکا دشمن جمهوری اسلامی ایران فشارهای جدی به کشور وارد می‌کند تا ملت و مردم را دچار چالش و مشکلات متعددی کند در همین راستا ما نیز باید متناسب با این حرکت دشمن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تسهیل در روند انجام فعالیت‌ها یکی از اهداف اصلی امضای این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود، قانون حفاظت در برابر اشعه که بر اساس استانداردهای بین‌المللی تألیف شده است در راستای حفظ سلامتی مراجعان در مراکز تصویربرداری است.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: باید تعامل و همکاری بهینه و بیشتری بین اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان انرژی اتمی وجود داشته باشد که با ارتقای زیرساخت‌های لازم سلامت مردم تضمین شود.

 با توافق وزیر بهداشت در این تفاهم‌نامه بندی اضافه شده است که طی آن باید سازمان انرژی اتمی به اداره کل تجهیزات پزشکی کمک کند تا دستگاه‌های تشخیصی و تصویربرداریپس از نصب با سرعت بالایی راه‌اندازی شود.

کاهش زمان ارائه خدمات در دستور کار سازمان انرژی اتمی
در ادامه مراسم رحیمی مدیر کل دفتر حفاظت <Office of Protection>در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی گفت: در کنار امضای این تفاهم‌نامه باید موضوعات دیگری مورد بحث قرار گیرد زیرا اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان انرژی اتمی<atomic Energy> به عنوان دو نهاد حاکمیتی وظیفه دارند فرایند‌های اجرایی را تسهیل بخشند و در این خصوص باید هماهنگی‌های بیشتری بین ما ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کاغذ‌بازی‌های بی‌جهت در انجام فرایند‌ها یکی از چالش‌های امروز محسوب می‌شود، افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی با هموار کردن مسیر می‌تواند روند اجرای فرایندها را تسهیل بخشد.

مدیر کل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی از چند سال گذشته کاهش زمان ارائه خدمات را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: سازمان انرژی اتمی فرایند ترخیص در کشور را الکترونیکی کرده است و در این زمان بیش از 90 درصد از ترخیص‌ها در کمتر از دو روز صادر می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: سازمان انرژی اتمی نیازمند به روزرسانی دوره‌ای اطلاعات است و این کار در جهت تسهیل فرایندهای اجرایی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: نمی‌توان تعرفه برخی از کالا‌ها  را حذف کرد ولی سازمان انرژی اتمی همواره در جهت حذف تعرفه گام برداشته است.

حفاظت از بیماران بهترین توجیه ورود دستگاه‌های استاندارد به کشور
مدیر کل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: حفاظت از بیماران توجیه خوبی برای ورود دستگاه‌های استاندارد به کشور است و در این زمینه باید هماهنگی‌های بیشتری در کشور انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه برخی از ساعات ما به پاسخگویی به سوالات سازمان‌های بازرسی می‌گذرد، ادامه داد: ما به عنوان یک نهاد متولی پاسخگوی همه سوالات هستیم و باید برای تسهیل در کارها به سمت آنلاین شدن برویم.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: