کد خبر: ۲۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 23
پژوهشگران امیدوارند با تکمیل این روش درمانی بتوان در آینده جلوی برخی عوارض ناشی از کهنسالی را گرفت و به افراد مسن کمک کرد تا نه تنها موهایی پرپشت داشته باشند، بلکه از پوستی شاداب و جوان نیز برخوردار باشند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه آلاباما با معکوس کردن فرایند ایجاد اختلال در عملکرد اندامک میتوکندریا در موش ها توانسته اند جلوی مشکلاتی مانند ریزش موها و ایجاد چین و چروک در آنها را بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران امیدوارند با تکمیل این روش درمانی بتوان در آینده جلوی برخی عوارض ناشی از کهنسالی را گرفت و به افراد مسن کمک کرد تا نه تنها موهایی پرپشت داشته باشند، بلکه از پوستی شاداب و جوان نیز برخوردار باشند.

میتوکندریا اندامکی در سلول های بدن انسان است که وظیفه آن انتقال انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی و ذخیره سازی آن در بخش های مختلف بدن است. در واقع این اندامک باعث تولید انرژی مورد نیاز سلول های بدن می شود و اختلال در عملکرد آن در سنین بالا موجب کمبود انرژی در سلول ها و تضعیف عملکرد بخش های مختلف بدن و همین طور تحلیل عضلات بدن، ریزش مو و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود.

محققان از سال ها قبل می دانستند که اختلال در عملکرد میتوکندریا همزمان با افزایش سن افراد اتفاق می افتد و مشکلاتی مانند بیماری دیابت(Diabetes)، اختلالات عصبی و حتی سرطان را به وجود می آورد. اما تا به امروز موفق نشده بودند راه حلی برای این مشکل بیابند.

پژوهشگران در بررسی های جدید خود برای اولین بار توانسته اند با مهندسی معکوس فرایند تخریب میتوکندریا به مدلی برای بازسازی آن دست یابند. استفاده از این مدل در موش ها طی یک بازه زمانی هشت هفته ای باعث شد تا روند ریزش موهای آنها متوقف شود و آثار چین و چروک از پوست آنان محو شده و علائم پیری سیستم عصبی آنها از بین برود . آنان امیدوارند با انجام بررسی های بیشتر بتوان در آینده نه چندان دور این الگو را بر روی انسان نیز پیاده کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: