کد خبر: ۲۰۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 23
درد قفسه سینه موجب ناراحتی شدید در ناحیه سینه می شود البته این درد از بالای ناف‌ تا فک‌ و آرواره‌ها بروز می کند و که نشان دهنده حمله قلبی در فرد باشد
شفا آنلاین>سلامت>برخی نشانه‌ها در بدن از بیماری‌هایی وحشتناک خبر می‌دهند که بهتر است افراد پیش از اینکه مشکلی برایشان به وجود آید، آن‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، درد قفسه سینه یکی از رایج‌ترین‌ علائم سکته محسوب می شود؛ در واقع وقتی فردی احساس درد در مرکز قفسه سینه احساس کرد باید آن را جدی گرفته و زنگ خطری برای بروز خطرات بعدی بداند هر چند گاهی درد در قفسه سینه چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و مدتی بعد  از بین می‌رود .

درد قفسه سینه موجب ناراحتی شدید در ناحیه سینه می شود البته این درداز بالای ناف‌ تا فک‌ و آرواره‌ها بروز می کند و که نشان دهنده  حمله قلبی(heart attack) در فرد باشد.

باید بدانیم سکته قلبی‌ به یکباره‌ اتفاق نمی‌افتد بلکه همواره‌ با علائم متعددی طی روزها و هفته‌ها خود را نشان می‌دهد که گاهی نسبت به آن بی توجه هستیم؛ تحقیقات نشان می‌دهد 9 درصد زنانی که دچار حمله قلبی شده‌اند پیش از این عارضه  علائمی غیر از درد قفسه‌ سینه را تجربه‌ کرده‌اند.

از جمله مهم ترین علائم  هشدار دهنده سکته قلبی  می‌توان به  احساس تنگی نفس و فشار روی قفسه سینه، داشتن علائم سرماخوردگی‌ و آنفلوآنزا‌، ایجاد عرق سرد بر روی پیشانی‌، سرگیجه، خستگی و ضعف  اشاره کرد.

قصد داریم شما را در این اینفوگرافی‌ با علائم و نشانه‌های سکته قلبی آشنا کنیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: