کد خبر: ۲۰۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 23
براي کاهش کرامپ‌ هاي قاعدگي، روزانه 2 ليوان از مخلوط آب، دو عدد سيب، دو ساقه کرفس و يک پياز رازيانه توصيه مي‌ شود

شفا آنلاین>سلامت جنسی>گياهان دارويي را مي ‌توان به صورت عصاره‌ هاي خشک شده(کپسول ‌‌ها، قرص‌ ها و پودرها)، دم‌ کرده ‌ها يا تنتورها مورد استفاده قرار داد.


به گزارش شفا آنلاین: دم ‌کرده ‌ها را بايد با يک قاشق چاي ‌خوري از گياه دارويي به ازاي هر فنجان آب تهيه کرد. براي اين کار مي‌ بايد برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت 5 تا 10 دقيقه و ريشه ‌ها را به مدت 10 تا 20 دقيقه در آب خيساند و روزانه 2 تا 4 فنجان از اين خيسانده را در زمان دلخواه نوشيد.

تنتورها، فرآورده‌ هايي تهيه شده از الکل(يا مخلوط آب و الکل) با قدرت گياهي معادل يک قسمت گياه دارويي در پنج قسمت حلال يا يک قسمت گياه دارويي در ده قسمت حلال هستند.

معرفي برخي گياهان
30 قطره از تنتور درخت عفيفه (Chaste Tree)يا ويتاگنوس و کوهاش سياه Cohosh) (Black هر کدام به مقدار دو بار در روز درد را تخفيف مي‌ دهد.دم ‌کرده تمشک قرمز (Red Raspberry)بافت رحم را تقويت مي ‌کند.

نسبت مساوي از تنتور هفت کول يا بداغ(Cramp Bark)، کوهاش سياه، زغال اخته جامائيکا (Jamaica Dogwood) و سيب‌ زميني وحشي هندي(Wild yam)، را مي ‌توان با هم براي تسکين درد و کرامپ‌ هاي رحمي استفاده کرد. براي اين منظور مي‌ بايد هر نيم ساعت 20 قطره براي چهار دوز متوالي و سپس بر حسب لزوم تا هشت دوز در روز به مدت هفت روز اين مخلوط را استفاده کرد.

انواع گياهان دارويي
 براي کاهش کرامپ‌ هاي قاعدگي، روزانه 2 ليوان از مخلوط آب، دو عدد سيب، دو ساقه کرفس(Celery) و يک پياز رازيانهFennel)) توصيه مي‌ شود.

کرفس و رازيانه داراي ماده " فيتواستروژن "(ماده‌اي شبيه به هورمون زنانه) هستند که ناراحتي ناشي از خون ريزي و کرامپ‌ هاي قاعدگي را کاهش مي‌ دهند.

آب آناناس نيز در تسکين کرامپ‌ هاي رحمي مفيد است. آنزيم موجود در آب آناناس باعث شل شدن عضلات مي‌ شود.

براي کاهش ناراحتي ‌هاي قاعدگي، استفاده از مخلوط يک قاشق صبر زرد(Aloe Vera)، با کمي فلفل سياه پس از غذا يک هفته قبل از شروع خون ريزي توصيه مي‌ شود. در طول خون ريزي هاي قاعدگي، در صورت وجود کرامپ ‌هاي دردناک، مي‌ توان هر نيم ساعت يک دوز از اين مخلوط را تا تسکين کامل دردها مصرف نمود. لازم به ذکر است که صبر زرد از نوع مصرف خوراکي، عاري از عوارضي جانبي توليد کننده اسهال است.

در برخي از زنان، قاعدگي دردناک ناشي از "اضطراب زن بودن" يا "اضطراب جنسيتي" است. در اين موارد اسانس گل انار توصيه مي ‌شود. اسانس گل انار اندام‌ هاي بدن زن را متعادل کرده و پذيرش ويژگي‌ هاي جنسي زنانه را براي وي آسان مي‌ کند. اسانس گل انار براي برطرف کردن نشانه‌ هاي قبل از قاعدگي نيز مفيد است. درمان با اسانس انار مي‌ بايد به طور مداوم و هر روز انجام گيرد و صرفا به روزهاي خون ريزي قاعدگي محدود نشود.

براي درمان کرامپ ‌هاي قاعدگي، دم ‌کرده پوست قره‌ قاط (Cranberry)بسيار مفيد است. براي تهيه اين دم کرده، چهار قاشق غذاخوري پوست قره ‌قاط، يک قاشق غذا خوري پونه معطر(Pennyroyal) و دو قاشق مربا خوري زنجبيل (Ginger)تازه رنده شده را در چهار ليتر آب سرد ريخته، روي اجاق بگذاريد تا به جوش آيد و براي مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي بجوشد و نيم ساعت پس از برداشتن اين جوشانده از روي شعله، آن را صاف کنيد. هر 15 دقيقه يک چهارم فنجان از اين دم کرده را بنوشيد تا درد کرامپ‌ هاي قاعدگي آرام گيرد.آریا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: