کد خبر: ۲۰۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 21
برخی اختلالات بینایی مانند اختلالات شبکیه وابسته به سن است که با افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمندی در کشور بیشتر می شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می گوید: لازم است با توجه به افزایش جمعیت سالمند در کشور، طرح ملی غربالگری و تشخیص زودهنگام اختلالات شبکیه چشم برای افراد 40 سال به بالا در کشور اجرا شود.

به گزارش شفا آنلاین، ابراهیم جعفرزاده پور افزود: برخی اختلالات بینایی(Visual disturbances) مانند اختلالات شبکیه وابسته به سن است که با افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمندی در کشور بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: در مناطق دورافتاده و محروم و حتی در شهرهای بزرگ به رغم وجود امکانات بهداشتی و درمانی، به دلیل افزایش سن و کم شدن جمعیت جوان، در سال های آتی اختلالات مربوط به شبکیه چشم شیوع قابل توجهی خواهد یافت؛ از این رو ضروری است دست اندرکاران بهداشت و درمان به سلامت مردم توجه کنند و در این زمینه برنامه های ملی ارایه شود.

عضو انجمن اپتومتری ایران تصریح کرد: چشم از مهمترین و حساس ترین اعضای بدن است؛ از این رو، افراد نیز باید به سلامت چشم خود اهمیت دهند و به صورت دوره ای توسط اپتومتریست(Optometrist) معاینه شوند.

جعفرزاده پور با بیان اینکه عدم تشخیص زودهنگام و درمان نشدن مشکلات بینایی، برای کشور و خانواده ها هزینه بر است، گفت: بیماری آب مروارید یکی از مهمترین اختلالات بینایی است که اگر به موقع درمان نشود، تبدیل به آب سیاه شده و با از بین رفتن عصب چشم، فرد نابینا می شود.

وی افزود: این مساله مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود می آورد و نگهداری، حمایت و درمان مبتلایان به اختلالات بینایی ناشی از سن پرهزینه خواهد بود.

گزارش ها نشان می دهد، 285 میلیون کم‌بینا و نابینا و 39 میلیون نابینای مطلق در جهان وجود دارد که 90 درصد از این افراد که دچار مشکلات شدید بینایی هستند، در کشورهای جهان سوم با کیفیت پایین زندگی می‌کنند و 65 درصد کسانی که دچار مشکلات بینایی هستند، بیش از 50 سال سن دارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلطانعلی چهری
|
France
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
باسلام بنده چهری هستم ازکرمانشاه که درسال۹۳ به علت دردشدیدچشم به چشم پزشک مراجعه کردم که گفتن فشارچشم بالارفته وباقطره فشارچشم پایین میادچندپزشک باجراحی مخالف بودن که متاسفانه حدود۳ماه باعث ازدست دادن دیدکناری چشم شدم تااینکه یواش یواش دیدچشم راستم کاملاازدست دادم وتقریبا حالتی بودکه بااشاره دیدنمیتوانستم محل ببینم ودوبارهم عمل جراحی کردم ولی دکترجراح چشمم گفتن سیستم عصبی چشمم ازدست داده ام ودرمان نداردولی باتوجه به امکانات امروزی بنده هنوزامیدوارم که تجهیزات پزشکی جدیدی بیادودرمان چشمی که سیستم عصبی ان فلج شده باان علاج پیداکنم ازدکترعزیزتقاضامندم به بنده زندگی دوباره اهداکن وهنوزامیدم اول خدادوم دستان توانمندشماپزشکان عزیزایران زمین هستم باتشکرسلطانعلی چهری تلفن تماس 09188313141.-09185567521
سلطانعلی چهری
|
United Kingdom
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
0
باسلام خدمت پزشکان محترم چشم پزشکان عزیز که امیدزندگی به مامیبخشند آیاباغربالگری شبکیه چشم امیدهست که که بنده سیستم عصبی چشم راستم فلج شده درمان شود ودوباره باهمکاری شماعزیزان دیدچشمم بیادبالا وبدون مشکل صاحب دید شوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: