کد خبر: ۲۰۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
عوامل بسیاری می‌توانند در احساس خستگی صبحگاهی نقش داشته باشند. این شرایط اغلب به واسطه استراحت شبانه ناکافی یا بیش از حد سخت کار کردن طی روز رخ می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>افراد بسیاری تلاش می‌کنند از طریق مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا و محصولات تجاری دیگر که اثری کوتاه‌مدت داشته و تنها مشکل را پنهان می‌کنند با این شرایط مقابله کنند. حتی اگر مصرف این قبیل محصولات به تقویت سطوح انرژی شما کمک کند، مصرف مواد غذایی طبیعی همچنان ایده بهتری است.

به گزارش شفاآنلاین،عوامل بسیاری می‌توانند در احساس خستگی صبحگاهی نقش داشته باشند. این شرایط اغلب به واسطه استراحت شبانه ناکافی یا بیش از حد سخت کار کردن طی روز رخ می‌دهد. کمبود برخی مواد مغذی ضروری نیز می‌تواند به احساس خستگی صبحگاهی منجر شود؛ به ویژه اگر یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال نکنید.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و بر همین اساس ارائه بهترین عملکرد در طول روز امکان‌پذیر می‌شود. در نتیجه زمانی که دریافت مواد مغذی مهم نادیده گرفته می‌شود، تجربه خستگی جسمانی یا روانی چندان دور از انتظار نیست.

افراد بسیاری تلاش می‌کنند از طریق مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا و محصولات تجاری دیگر که اثری کوتاه‌مدت داشته و تنها مشکل را پنهان می‌کنند با این شرایط مقابله کنند. حتی اگر مصرف این قبیل محصولات به تقویت سطوح انرژی شما کمک کند، مصرف مواد غذایی طبیعی همچنان ایده بهتری است.

جوی دوسر

جوی دوسر یک ماده غذایی مقوی با ارزش تغذیه‌ای بالاست. این ماده غذایی همواره باید در رژیم غذایی شما حضوری ثابت داشته باشد، زیرا منبع انرژی مهمی محسوب می‌شود. جوی دوسر حاوی فیبر غذایی فراوان است که این ماده مغذی به بهبود گوارش و تنظیم اشتها کمک می‌کند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در جوی دوسر گردش خون، سوخت و ساز و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشند.

همچنین، جوی دوسر غذایی ایده‌آل برای قلب است، زیرا بر سطوح تری‌گلیسیرید و کلسترول تاثیر می‌گذارد.

شیر

افرادی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا نیستند، می‌توانند از فواید مصرف شیر بهره ببرند، زیرا این نوشیدنی از احساس خستگی هنگام صبح پیشگیری می‌کند.

شیر حاوی اسید‌آمینه‌ها و ویتامین‌هایی است که پس از جذب در بدن سطوح انرژی را بهبود می‌بخشند.

تریپتوفان، یکی از اسیدآمینه‌های موجود در شیر است که ترشح سروتونین، یک انتقال‌دهنده عصبی مرتبط با خوشی و بهزیستی، توسط مغز را تحریک می‌کند.

مغز‌های خوراکی

اگر چه بهتر است اعتدال در مصرف آن‌ها رعایت شود، اما مغز‌های خوراکی از جمله مواد غذایی سرشار از انرژی هستند که می‌توانند به پیشگیری از احساس گرسنگی و خستگی صبحگاهی کمک کنند.

تراکم بالای ویتامین‌های B و اسید‌های چرب مفید در مغز‌های خوراکی برای سیستم عصبی مفید است که به تقویت تمرکز و سلامت روانی کمک می‌کند.

همچنین مغز‌های خوراکی حاوی فیبر غذایی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که از درد‌های عضلانی، سردرد و اضطراب پیشگیری می‌کنند.

عدس

عدس یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بین حبوبات محسوب می‌شود. عدس حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت جسمانی و روانی انسان است.

محتوای آهن عدس و پروتئین با کیفیت بالای آن به پیشگیری از هر گونه عوارض جانبی منفی کم‌خونی کمک می‌کنند.

مصرف عدس گردش خون را بهبود می‌بخشد و در همین راستا اکسیژن و مواد مغذی کافی در اختیار سلول‌های بدن انسان قرار می‌گیرند.

این کربوهیدرات‌ها به عنوان سوخت برای سلول‌ها عمل می‌کنند که در افزایش سطوح انرژی بدن نقش دارد.

شکلات

اگر چه مصرف بیش از اندازه شکلات ایده خوبی نیست، اما ۲۰ تا ۳۰ گرم شکلات تلخ می‌تواند به بهبود عملکرد شما در طول روز کمک کند.

شکلات حاوی چربی و کربوهیدرات‌هاست که یک منبع انرژی برای سلول‌های بدن انسان محسوب می‌شوند.

مصرف شکلات تلخ سیستم عصبی را تحریک می‌کند، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

دانه‌های خوراکی

انواع مختلفی از دانه‌های خوراکی وجود دارند که می‌توانند با خستگی صبحگاهی مقابله کنند. این مواد غذایی کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند که به حفظ و تقویت سلامت بدن کمک می‌کنند.

به عنوان مثال دانه‌های چیا و دانه‌های کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا۳ هستند که برای سیستم قلبی عروقی و سلامت شناختی انسان مفید هستند.

اسید‌آمینه‌ها و مواد معدنی موجود در دانه‌های خوراکی نیز گردش خون را بهبود بخشیده و از نوسانات خلقی پیشگیری می‌کنند.

دانه‌های آفتابگردان، کدو تنبل و کنجد نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانید مد نظر قرار دهید.

موز

برای چند دهه، موز سوژه برخی باور‌های پرسش‌برانگیز و مشکوک بود. افراد بسیاری از مصرف این ماده غذایی به دلیل نگرانی از افزایش وزن پرهیز می‌کردند، اما امروزه آن باور‌های نادرست از بین رفته و موز به عنوان یک ابرماده غذایی خوشمزه و مفید برای انسان شناخته می‌شود.

کربوهیدرات‌ها و قند‌های طبیعی موجود در این میوه سطوح انرژی و عملکرد انسان را بهبود می‌بخشند.

موز می‌تواند فعالیت سیستم عصبی را متعادل ساخته و خلق و خو را بهبود ببخشد.»
برچسب ها: سلامت ، انرژی ، نوشیدنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: