کد خبر: ۲۰۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
دکتر غلامعلی عکاشه درباره وضعیت قیمت و دسترسی پروتزهای ارتوپدی توضیح داد
شفا آنلاین>سلامت>عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران تاکید کرد که وضعیت بازار پروتزهای ارتوپدی و همچنین وسایل مصرفی این حوزه متعادل است و شاهد افزایش قیمت یا در دسترس نبودن آنها نبوده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر غلامعلی عکاشه درباره وضعیت قیمت و دسترسی پروتزهای ارتوپدی توضیح داد و گفت: در حال حاضر پروتزهای ارتوپدی در بخش خصوصی نه کمبودی دارند و نه دچار افزایش قیمت شده‌اند. بعید می دانم که در بخش دولتی نیز قیمت این تجهیزات بالا رفته باشد. اگر کمبودی وجود داشته باشد به دلیل پرداخت نشدن بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) است.

وی تاکید کرد: قیمت پروتزهای ارتوپدی به هیچ عنوان دوبرابر نشده است؛ چون اگر این اتفاق افتاده بود باید قیمت آن در بخش خصوصی گران‌تر می‌شد. افزون بر آن از نظر وسایل مصرفی ارتوپدی مانند پلیت، پیچ و ... در بخش خصوصی کمبودی نداریم. البته گاهی قیمت این وسایل دچار نوسان می‌شود.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه پروتزهای ارتوپدی از طرف اداره تجهیزات پزشکی تعیین قیمت می‌شوند و نمی‌توانند تغییری داشته باشند، ادامه داد:  قیمت برخی وسایل مصرفی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر کند، اما طی یکسال گذشته قیمت پروتزها در بخش خصوصی تغییری نکرده است. قیمت پروتزی که اهمیت زیادی در تعویض مفصل دارد نیز گران نشده است.

وی همچنین اضافه کرد: اگر در تولید و توزیع نیازهای اولیه محوریت مرکزی داشته باشیم و قیمت گذاری و استاندارد شناخته شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند. در زمان جنگ با تمام محدودیت هایی که در زمینه وسایل و امکانات زندگی داشتیم،‌ اما کمبودی از نظر وسایل پزشکی و ارتوپدی(Orthopedic) وجود نداشت و قیمت آن در نقاط مختلف یکسان بود؛ چون توزیع، تعیین قیمت و بازار فروش آن تنظیم می‌شد. اگرامروز هم این بازار به همین صورت تنظیم شود قیمت‌ها یکسان خواهند بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: