کد خبر: ۲۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این دانشگاه همچنین در بیشتر رشته های پزشکی آخرین و به روزترین تجهیزات و امکانات را در اختیار دارد
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معتقد است، استان تاکنون طرح و برنامه‌ منسجمی در خصوص توریسم درمانی نداشته و نتوانسته تاکنون از این ظرفیت‌ بهره مطلوبی ببرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به موقعیت مطلوب استان کرمانشاه در بحث توسعه توریسم درمانی(tourism therapy) گفت: پزشکان حاذق، تجهیزات خوب درمانی و موقعیت استراتژیک استان و مرزی بودن آن بستر مناسبی برای توسعه توریسم درمانی ایجاد کرده است، از طرفی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم این قابلیت را دارد که در کنار بیماران خود استان، به بیماران سایر استانهای هم جوار و نیز بخشی از بیماران کشور عراق خدمات رسانی کند.

وی افزود: هم اکنون استان کرمانشاه در برخی بخش‌های درمانی از جمله جراحی قلب حرف برای گفتن دارد. همچنین پیوند مغز استخوان(bone marrow transplant) در استان انجام می‌شود و به دنبال انجام کاشت حلزون و انجام پیوند قلب در استان نیز هستیم که می‌توان از همه این ظرفیت‌ها در بحث توریسم درمانی بهره گرفت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این دانشگاه همچنین در بیشتر رشته های پزشکی آخرین و به روزترین تجهیزات و امکانات را در اختیار دارد.

مرادی در ادامه از نبود طرح منسجم توریسم درمانی در استان انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر تعداد اندکی از بیماران عراقی به استان مراجعه می‌کنند و مراجعات آنها عمدتا به خاطر قرابت فرهنگی و نسبت‌های خویشاوندی است که با بخشی از مردم استان دارند و براساس برنامه و طرح از پیش تعیین شده نیست. ضمن اینکه تعداد این بیماران نیز نسبت به مراجعه به برخی استان های بزرگ از جمله شیراز و اصفهان بسیار ناچیز است.

مرادی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به اهمیت توریسم درمانی و نقش آن در توسعه و رونق استان اقداماتی در دست اجرا قرار گرفته که متاسفانه با توجه به زلزله سال گذشته تا حدی مسکوت ماند.

وی افزود: یکی از این اقدامات نوسازی بیمارستان قصرشیرین است و امیدواریم کار نوسازی آن ظرف دو ماه آینده تکمیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تلاش ما این است خدمات درمانی را به نزدیکترین فاصله ممکن از مرز برسانیم و به جای اینکه بیماران عراقی به کرمانشاه مراجعه کنند، در همان بیمارستان قصرشیرین بستری و تحت درمان قرار گیرند.

وی افزود: در اقدام بعدی هماهنگی با استان‌های هم جوار در کشور عراق از جمله سلیمانیه و دیاله نیاز است تا بتوانیم در این شهرها درمانگاه هایی جهت غربالگری(Screening) بیماران احداث کنیم.

مرادی تصریح کرد: این درمانگاه‌ها با غربالگری بیماران، آنها را به بخش‌های درمانی مختلف در استان کرمانشاه ارجاع می دهند که این اقدام نیز در دستور کار است.

این مسئول افزود: در اقدام بعدی نیاز به هماهنگی با آژانس‌های مسافرتی در ایران و عراق داریم، به طوریکه این آژانس ها بتوانند بیمار را طی یک برنامه و زمانبندی از پیش تعیین شده به مراکز درمانی استان ارجاع داده و زمینه اسکان و رفاه او را در استان فراهم کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از علاقه طرف عراقی در خصوص اعزام بیماران به ایران خبر داد و افزود: در شرایط فعلی ارزی در هیچ جای جهان خدمات درمانی به ارزانی ایران نیست، بنابراین کشور عراق هم تمایل دارد بیماران خود را به ایران اعزام کند.

وی افزود: در همین راستا اوایل مرداد ماه به همراه معاونین دانشگاه سفری به استان سلیمانیه عراق خواهیم داشت و یکی از محورهای مهم گفت و گو در این سفر بحث توریسم درمانی استان خواهد بود.

مرادی یادآور شد: در بحث رونق توریسم درمانی عوامل دیگر از جمله هماهنگی با وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و نیز هماهنگی با مسئولین کشور عراق و بویژه پزشکان این کشور جهت ارجاع بیماران به استان نیاز است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال اتفاقات خوبی در بحث رونق توریسم درمانی استان رخ دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: