کد خبر: ۲۰۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
این اگزمای شایع درتماس زیاد با مواد شوینده، حلال ها ، مواد شیمیایی و دئودورانت ها بروز می کند.باید پس از استفاده از مواد شیمیایی،پوست را به خوبی بشویید چون مواد چربی و لایه محافظت کننده پوست از بین می رود
شفا آنلاین>سلامت>این نوع اگزما التهاب پوستی است و با تماس ماده تحریک کننده خارجی مشاهده می شود.ماده محرک در اثرتاثیربرپوست توکسین ایجاد می کند یا باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود که در نتیجه هر دو حالت با واکنش التهابی ،اگزما<, Eczema> تماسی بروز می کند. مدت زمان درمان این درماتیت زیاد است وجهت تسریع در بهبودی باید ازتماس با عوامل خارجی محرک اجتناب کرد.

به گزارش شفا آنلاین:اگزما تماسی با توجه به عامل ایجاد کننده به :
الف) اگزما تماسی تحریکی
ب) اگزما تماسی آلرژیک

الف) اگزما تماسی تحریکی
این اگزمای شایع درتماس زیاد با مواد شوینده، حلال ها ، مواد شیمیایی و دئودورانت ها بروز می کند.باید پس از استفاده از مواد شیمیایی،پوست را به خوبی بشویید چون مواد چربی و لایه محافظت کننده پوست از بین می رود.

قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن، تورم، تاول، ضخیم شدن و سوزش ازعلایم این بیماری است و در حالت شدید گاهی تاول ها و زخم های باز مشاهده می شود.

ب) اگزما تماسی آلرژی
این اگزما با واکنش پوست به مواد آلرژن مشاهده می شود.اغلب درتماس با صابون، مواد الکلی ، نیکل (موجود در انواع بدلیجات)، عطر، لاستیک، رنگ مو بروز می کند.
علت بسیاری از اگزما ها مشخص نیست اما ممکن است بدلیل فعالیت زیاد سیستم ایمنی بدن به عوامل ناشناخته و محرک های محیطی باشد. البته وراثت هم درایجاد این بیماری تاثیرگزار است.

تماس با پشم ، آب و هوای خیلی گرم یا سرد، استرس، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در صابون ها و مواد شوینده، عطرها و اسانس ها باعث این بیماری شوند.


پزشک آنلاین
دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: