کد خبر: ۲۰۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
بسیاری از مردم حسرت زندگی فرزندان چهره های مشهور را می خورند چون آن ها از زمان تولد از شهرت و ثروت والدین مشهورشان برخوردار می شوند. اما حقیقت آن است که همه ی این چهره های مشهور مایل نیستند ثروت عظیم خود را برای فرزندشان به ارث بگذارند و بسیاری از آن ها اعلام کرده اند که دارایی خود را وقف امور خیریه خواهند کرد
شفا آنلاین>اجتماعی>قصد داریم افراد میلیاردر <Billionaire people>و ثروتمندی را به شما معرفی کنیم که ارث زیادی برای فرزندان خود بجا نذاشتند.


به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از مردم حسرت زندگی فرزندان چهره های مشهور را می خورند چون آن ها از زمان تولد از شهرت و ثروت والدین مشهورشان برخوردار می شوند. اما حقیقت آن است که همه ی این چهره های مشهور مایل نیستند ثروت عظیم خود را برای فرزندشان به ارث بگذارند و بسیاری از آن ها اعلام کرده اند که دارایی خود را وقف امور خیریه خواهند کرد. اما علت این تصمیم آن ها چیست؟

در ادامه می خواهیم ببینیم فرزندان کدام یک از چهره های مشهور از ارثیه ی والدین خود بی نصیب می مانند و علت آن چیست.

۱- بارون هیلتون

بارون هیلتون، مالک هتل های زنجیره ای معروف هیلتون، ۹۷ درصد از ثروت خود را به صندوق خیریه ی کنراد هیلتون بخشید. این تصمیم تا حدودی به دلیل رفتارهای پاریس هیلتون، دختر مشهور و پرحاشیه ی خانواده بود که اعتبار خانواده ی هیلتون را به خطر انداخته بود. بعد از آنکه پاریس هیلتون به دلیل مستی در حین رانندگی درراه برنامه ی تلویزیونی اش دستگیر شد، پدرش بارون هیلتون تصمیم نهایی خود را گرفت. با این حال، پاریس درآمد خوبی از راه شهرت خود کسب می کند. اما شکی نیست که از دست دادن ۴۷ بیلیون دلار اتفاق خوشایندی نیست.

۲- بیل گیتس

بیل گیتس، بنیان گذار شرکت مایکروسافت و وارن بافت، تاجر و سرمایه گذار موفق و مشهور امریکایی با همکاری یکدیگر یک تعهدنامه ی بخشش (Giving Pledge) ایجاد کرده اند که عهدنامه ای میان میلیونرها و بیلیونرها است و آن ها با امضای این تعهدنامه اعلام می کنند که تصمیم دارند ثروت خود را صرف امور خیریه کنند. بیل گیتس خود نیز به این تعهدنامه پیوسته است. بنیاد بیل و ملیندا گیتس (همسر بیل گیتس) بخش زیادی از ثروت این زوج به ارزش بیش از ۷۸ بیلیون دلار را اهدا کرده است و باقیمانده ی ثروت آن ها بعد از مرگ شان اهدا خواهد شد. بیل گیتس معتقد است که فرزندان باید خود کار کنند و اهمیت داشتن شغل را درک کنند.

۳- مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ، بیلیونر امریکایی، مؤسس و مدیر سرویس مالی بین المللی و شهردار سابق نیویورک هم به تعهدنامه ی بخشش پیوست و تصمیم دارد ثروت خود را وقف امور خیریه کند. بلومبرگ ۳۴ بیلیون دلار را به نهادهای غیر تجاری ای در حوزه های سلامت، آموزش، علم و دیگر زمینه ها اهدا کرد. او دلیل تصمیمش را خیلی ساده بیان کرد. درواقع بلومبرگ معتقد است بهترین چیزی که می تواند به فرزندانش ببخشد دنیای بهتری برای آن ها و فرزندان آن ها است.

۴- تد ترنر

تد ترنر، مؤسس شبکه ی خبری سی ان ان در سال ۱۹۹۰ بنیاد ترنر را تأسیس کرد. این بنیاد به حل مشکلات بوم شناختی در سراسر دنیا کمک می کند. بعد از آن او بنیاد سازمان ملل را تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۰ به تعهدنامه ی بخشش پیوست. ترنر حالا ۲ بیلیون دلار ثروت دارد و معتقد است که این روزها نزدیک به خط فقر زندگی می کند چون بیشتر ثروتش را به نهادهای مختلف بخشیده است. فرزندان ترنر در دیدگاه های بشردوستانه ی پدر خود سهم داشته و با بنیاد خانوادگی ترنر همکاری دارند.

۵- التون جان

التون جان خواننده ی مشهور بریتانیایی تصمیم گرفت که ثروت خود را برای پسرانش باقی نگذارد. جان ۵۳ بیلیون یورو صرف امور خیریه خواهد کرد به امید آنکه فرزندان او احترام، سختکوشی و ارزش پول را بیاموزند. التون جان در اینباره می گوید: «نباید به بچه هایتان قاشق نقره بدهید. این زندگی آن ها را نابود می کند.»

۶- مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، بنیان گذار شبکه ی اجتماعی فیسبوک و همسرش هم به تعهدنامه ی بخشش پیوستند. بنیاد چان زاکربرگ اسپانسر طرح هایی در حوزه های سلامت، توسعه ی آموزش و حل مشکلات اجتماعی خواهد شد. ۹۹ درصد از تمام ثروت آن ها یعنی ۶۳/۵ بیلیون دلار در طول عمر زاکربرگ و همسرش صرف امور ذکر شده خواهد شد و بقیه ی آن برای فرزندان شان باقی خواهد ماند.

۷- جن سیمونز

جن سیمونز، نوازنده ی گیتار بیس گروه موسیقی کیس هم تصمیم گرفت که دارایی خود را صرف امور خیریه کند. تقریبا تمام ۳۰۰ میلیون دلار ثروت این نوازنده به سازمان های غیر انتفاعی اهدا خواهد شد. جن می گوید این تصمیم او به فرزندانش کمک می کند که یاد بگیرند با اتکا به خود «به پرواز در بیایند» و راه خود را پیدا کنند. با این حال، نیک و سوفی، فرزندان سیمونز یک مستمری سالانه برای هزینه ی اجاره ی خانه و نیازهای روزمره ی خود دریافت می کنند.

۸- اشتون کوچر و میلا کونیس

اشتون کوچر و همسرش میلا کونیس، بازیگران مشهور هالیوودی معتقدند که ارث و سرمایه ی عظیم امانی باعث بی انگیزه شدن فرزندان می شود و نبوغ آن ها برای کسب سرمایه ی شخصی را از بین می برد. به همین دلیل دارایی این زوج مشهور بعد از مرگ شان وقف امور خیریه خواهد شد. با این حال کوچر بیان کرد در صورتی که فرزندان آن ها یک طرح تجاری واقعی داشته باشند، او حاضر است که سرمایه گذار طرح آن ها باشد.

۹- استینگ

استینگ، خواننده ی مشهور و محبوب بریتانیایی با اتکا به خود به موفقیت دست پیدا کرد و تصمیم دارد در راهی که فرزندان او باید برای کسب موفقیت طی کنند دخالتی نداشته باشد. به علاوه، استینگ اعلام کرد که او هیچ ثروتی برای فرزندانش باقی نخواهد گذاشت چون قصد دارد تمام آن را خرج کند. استینگ بیش از ۱۰۰ حقوق بگیر دارد و ادعا می کند که نسبت به آن ها احساس وظیفه می کند.

۱۰- جکی چان

فرزندان جکی چان، بازیگر مشهور چینی هم از ثروت پدر خود بی نصیب خواهند بود. مدت زیادی است که چان با دختر خود که حاصل رابطه ی خارج از ازدواج او است ارتباطی ندارد اما این تصمیم او غافلگیری بزرگی برای جیسی، پسر قانونی او بود. چان ابتدا تصمیم داشت که تنها نیمی از دارایی خود را صرف امور خیریه کند اما در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت همه ی ثروتش را ببخشد. چان توضیح ساده ای درباره ی تصمیم خود داشت؛ اگر جیسی تصور می کند که لیاقت این ثروت را دارد، توانایی به دست آوردن آن را خواهد داشت.

۱۱- پیر امیدیار

پیر امیدیار، موسس سایت مزایده ی اینترنتی eBay که یک فرانسوی ایرانی تبار است، ۸/۱ بیلیون دلار ثروت دارد و معتقد است این ثروت بیش از نیاز خانواده ی او است. به علاوه، امیدیار اعتقاد دارد که پول نباید بلااستفاده باقی بماند و باید از آن استفاده شود. او قصد دارد که از دارایی خود به نفع جامعه استفاده کند. امیدیار به تعهدنامه ی بخشش پیوست و تصمیم دارد که همه ی ثروت خود را وقف امور خیریه کند.

۱۲- جورج لوکاس

جورج لوکاس، کارگردان مشهور هالیوودی بعد از ساخت مجموعه فیلم های جنگ ستارگان، دیگر هرگز با مشکل مالی ای در زندگی خود مواجه نشد اما او تصمیم ندارد ثروت خود را برای ۴ فرزندش به ارث بگذارد. لوکاس به تعهدنامه ی بخشش پیوست و با فروش کل حق امتیاز مجموعه فیلم های جنگ ستارگان ۴/۵ بیلیون دلار را برای توسعه ی آمورش اهدا کرد. این ایده آنچنان جذاب بود که لوکاس عهد کرد همه ی ثروتش را به نفع جامعه اهدا کند.

۱۳- گوردون رامسی

گوردون رامسی، آشپز مشهور اسکاتلندی و همسرش تانا هاچسون اعلام کرده اند که آن ها فرزندان خود را با این طرز فکر تربیت می کنند که پول مهم ترین مسأله در زندگی نیست و نباید همه ی زندگی خود را وقف کسب آن کرد. حتی گوردون می گوید در زمان سفر با هواپیما، فرزندان آن ها از پرواز های کلاس اکونومی استفاده می کنند، در حالی که گوردون و همسرش با پروازهای فرست کلاس سفر می کنند. گوردون و همسرش تصمیم گرفتند فرزندان خود را به طور کامل از اثرات منفی ثروت فراوان حفظ کنند و به این ترتیب آن ها را از ارث محروم کرده اند.rooziato





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: