کد خبر: ۲۰۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
دکتر کاظمی جراح و متخصص ارتوپدی در مورد عوارض کفش تنگ و پاشنه بلند به مسائل مهمی اشاره کرد که در زیر آنها را می‌خوانید
شفا آنلاین>سلامت>یک جراح و متخصص ارتوپدی اعلام کرد بعضی افراد زیبائی را فدای راحتی می‌کنند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر کاظمی جراح و متخصص ارتوپدی(Orthopedic) در مورد عوارض کفش تنگ و پاشنه بلند به مسائل مهمی اشاره کرد که در زیر آنها را می‌خوانید:

آیا پوشیدن کفش تنگ و پنجه باریک برای پا ضرر دارد؟

- با سلام و آرزوی سلامتی برای تمام دوستان، اگر چه کفش جهت پوشش و حفاظت پا است ولی بعضی افراد زیبائی را فدای راحتی می‌کنند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند. کفش تنگ و پنجه باریک عوارض بسیار زیادی دارد که در این مبحث چند مورد از مهمترین آنها را برای شما توضیح خواهم داد.

پوشیدن کفش پاشنه بلندچه عارضه‌هایی بدنبال دارد؟

- در کفش پاشنه بلند (پاشنه بیشتر از ۴-۳سانت)  قسمت عقب پا بالاتر از پنجه قرار گرفته و بیشتر وزن به جلوی پا منتقل می‌شوند و مشکلات زیر را در پی دارد:

۱- هنگام راه رفتن بدلیل اختلال تعادل احتمال زمین خوردن بیشتر است.

۲- احتمال بروز تاول، میخچه و پینه بسیار زیاد است.

۳- فشار روی پنجه‌ها بیشتر شده و استخوان‌های کف پا دچار درد مزمن می‌شوند.

۴- فشار روی اعصاب بین انگشتان پا و تحریک دایمی آنها باعث تورم و رشد غیر طبیعی اعصاب شده که به نرومای مورتون معروف است. معمولا بین انگشت سوم وچهارم بوده و بسیار دردناک است. درمان این عارضه بسیار مشکل است و گاهی به جراحی می‌انجامد.

۵- تاندون آشیل (تاندون پشت پاشنه) کوتاهتر می‌شود، و به مرور درد پشت پاشنه و مچ پا ایجاد می‌شود. به تدریج حتی  عضلات پشت ساق نیز کوتاه و سفت و ناکارآمد می‌شوند.

۶- لگن و ستون مهره‌ها که باید در یک امتداد باشند، از حالت طبیعی خارج شده و افزایش گودی کمر و کمردرد و آرتروز(Arthritis) زودرس زانوها به‌وجود می‌آید.

بدیهی است اگر کفش تنگ با پاشنه بلند همراه باشد، احتمال عوارض ذکر  شده بسیار بیشتر می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: