کد خبر: ۲۰۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
مطمئنا تاکنون با خطرات فراوان سیگار آشنا شده‌‌اید و حداقل به صورت کلی می‌دانید که استعمال دخانیات به عنوان عادتی فوق‌العاده مضر، در جوامع مختلف شناخته شده است
شفا آنلاین>سلامت>محققان دریافتند افرادی که سیگار می‌کشند در معرض از دست دادن شنوایی‌شان هستند.

به گزارش شفا آنلاین، مطمئنا تاکنون با خطرات فراوان سیگار آشنا شده‌‌اید و حداقل به صورت کلی می‌دانید که استعمال دخانیات(Tobacco) به عنوان عادتی فوق‌العاده مضر، در جوامع مختلف شناخته شده است.

در همین راستا جالب است بدانیم که محققان در پژوهشی به بررسی وضعیت سلامتی 50,195 شهروند ژاپنی در طی مدت هشت سال پرداختند و افزایش خطر ناشنوایی(Deafness) را به مجموعه مضرات سیگار اضافه کرده‌اند.

محققان در مقاله خود اعلام کردند که احتمال بروز ضعف شنوایی در افراد سیگاری به طور حداکثری 70 درصد بیشتر از سایر افراد است.

هوان‌هوان هو یکی از محققان این مطالعه گفت: هرچه فردی بیشتر سیگار بکشد، شانس از دست رفتن شنوایی در او بیشتر شده و ترک سیگار مقدار قابل‌توجهی از خطر ناشنوا شدن را از بین می‌برد، حتی اگر مصرف‌کننده برای مدت زمان کوتاهی از این عادت دست بکشد یا تا آنجایی که ممکن است سیگار کشیدن خود را کم کند، باز هم آثار مثبت این کار در رابطه با حس شنوایی فرد مشهود خواهند بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: