کد خبر: ۲۰۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
گروهی از محققان دانشگاه ادیت کووان در استرالیا با انجام یک آزمایش خون جدید موفق به شناسایی موارد ابتلا به ملانوم در مراحل اولیه شده اند
شفا آنلاین>سلامت>ملانوم یکی از شایع ترین انواع سرطان پوست(Skin Cancer) است و معمولا زمانی تشخیص داده می شود که خال های سیاه گوشی به شکلی نامنظم بر سطح پوست ظاهر می شوند.

به گزارش شفا آنلاین، پس از ظاهر شدن چنین نشانه هایی باید بافت برداری از سطح پوست صورت بگیرد تا ابتلای فرد به سرطان تایید شده یا به طور کامل رد شود.

گروهی از محققان دانشگاه ادیت کووان در استرالیا با انجام یک آزمایش خون جدید موفق به شناسایی موارد ابتلا به ملانوم در مراحل اولیه شده اند. استفاده از این روش باعث می شود دیگر نیازی به صرف هزینه های کلان برای نمونه برداری از پوست نباشد.

یک مزیت دیگر این روش آن است که باعث می شود فرد بیمار مجبور نباشد برای نمونه برداری های مختلف بارها به مراکز درمانی مراجعه کند. در روش یادشده فرد تنها یک بار آزمایش خون می دهد و ابتلای وی به ملانوم(Melanoma) مشخص می شود.

ملانوم سومین نوع سرطان شایع در استرالیا محسوب می شود و تشخیص آن در مراحل اولیه شکل گیری منجر به نجات سریع بیمار می شود. اما تشخیص به موقع سرطان مستلزم شناسایی سریع مشکلات پوستی فرد است.

نمونه برداری از پوست برای تشخیص بیماری سرطان تا ۲۵ درصد خطا دارد و لذا ابداع روشی تازه در این زمینه ضروری است. دقت روش یادشده در حال حاضر ۷۹ درصد است و امید می رود در آینده دقت آن باز هم افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: