کد خبر: ۲۰۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
گربه وحشی اسکاتلندی (Scottish wildcat)، نادرترین گونه گربه جهان محسوب می شود. این گربه، زیرگونه گربه وحشی اروپایی (European wildcat) و بومی اسکاتلند است، اما در مناطقی از جمله ولز و انگلیس نیز مشاهده شده است.
شفا آنلاین:   در شرایطی که تنها 35 گربه وحشی اسکاتلندی در بریتانیا باقی مانده است، کشف دو بچه گربه در اسکاتلند، امید به بقای نادرترین گونه گربه جهان را اندکی افزایش داده است.

به گزارش شفا آنلاین:گربه وحشی اسکاتلندی (Scottish wildcat)، نادرترین گونه گربه جهان محسوب می شود. این گربه، زیرگونه گربه وحشی اروپایی (European wildcat) و بومی اسکاتلند است، اما در مناطقی از جمله ولز و انگلیس نیز مشاهده شده است.  

گربه وحشی اسکاتلندی به دلیل جفت گیری با گربه های اهلی، در معرض نابودی قرار دارد؛ اما به تازگی دو بچه گربه وحشی اسکاتلندی شناسایی و از مرگ نجات پیدا کردند.



این دو بچه گربه که مادر خود را از دست داده اند، در شرایط جسمی نامناسب و کم آبی شدید بدن، در نزدیکی جاده ای در east highlands (اسکاتلند) مشاهده شدند. با تهیه عکس از دو بچه گربه و اعلام این خبر از سوی مردم، گروه Wildcat Haven موفق به نجات آنها شدند.

با کشف این دو بچه گربه، جمعیت گربه های وحشی اسکاتلندی 6 درصد افزایش پیدا کرده و به تعداد 37 قلاده گربه رسید.

باتوجه به برنامه محافظت از گربه های وحشی، این دو بچه گربه پس از طی مراحل درمانی- بازپروری و بزرگ تر شدن، در طبیعت رها خواهند شد.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: