کد خبر: ۲۰۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
راز اصلی سوفله این است که سفیده تخم مرغ آن ابتدا هم زده شود و سپس آهسته با زرده تخم مرغ و دیگر مواد سوفله مخلوط شود، طوری که پف سفیده نخوابد

شفا آنلاین>تغذیه> فر را روی حرارت 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. سیب زمینی را پوست بگیرند و به قطعات بزرگ خرد کنید.
به گزارش شفا آنلاین: کدو را بشویید و پس از خشک شدن به صورت ورقه ای خرد کنید.
 قارچ ها را تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. فلفل دلمه ای را برش های طولی بزنید.
 همه سبزیجات<the vegetables> خرد شده را در کاسه ای بریزید و روی آن یک تا دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و نمک و فلفل سیاه بپاشید تا مزه دار شود.
 کف ظرف سوفله را کره بمالید و با ورق آلومینیم یک یقه دور آن بیندازید.
 کره را در تابه روی حرارت ملایم ذوب کنید و آرد را یک تا دو دقیقه در آن تفت دهید. شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه صاف و غلیظ شود. خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا داغ شود، ولی نجوشد. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
سس سوفله
زرده تخم مرغ را هم بزنید تا کرم رنگ شود و سپس کم کم در مایه داغ بریزید و هم بزنید. سیب زمینی، قارچ، کدو، فلفل دلمه ای و پنیر را اضافه کنید و هم بزنید.
فرصت دهید تا مایه کمی خنک شود. در این فاصله سفیده تخم مرغ را با آب لیمو هم بزنید تا آهاری شود.
سفیده را آهسته روی مایه گرم بریزید و مخلوط کنید.
مخلوط مواد را آهسته در ظرف سوفله بریزید و 25-20 دقیقه در فر بگذارید تا سبزیجات پخته و نرم شود. همین که سفیده تخم مرغ ببندد و رویه پنیر طلایی شود، از فر خارج و به صورت داغ سرو کنید.
راز اصلی سوفله این است که سفیده تخم مرغ آن ابتدا هم زده شود و سپس آهسته با زرده تخم مرغ و دیگر مواد سوفله مخلوط شود، طوری که پف سفیده نخوابد. خوب هم زدن سفیده به این معناست که آن را آن قدر هم بزنیم تا کف کند و بالا بیاید، یا به اصطلاح آهاری شود، ولی براق باشد، یعنی خشک نباشد.
 
سیب زمینی -800 گرم  کدو و قارچ ریز- از هر کدام 200 گرم فلفل دلمه ای قرمز و زرد -دو عدد پنیر پارمزان -200 گرم پنیر گودا - 55 گرم زرده تخم مرغ -5 عدد سفیده تخم مرغ - 7عدد کره - 3قاشق غذاخوری آرد- 4قاشق غذاخوری خامه و شیر داغ- از هر کدام یک پیمانه آب لیمو -یک قاشق مرباخوری نمک و فلفل - به میزان لازم.خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: