کد خبر: ۲۰۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018July 17
در افراد مبتلا به سرطان، سلول های تومور در تمام جریان خون پراکنده هستند و این نانوذرات می توانند نشانه ای بر وجود سلول های تومور و شناسایی آنان باشند.
شفاآنلاین>سلامت>محققان مرکز کانری در استنفورد موفق به ساخت یک سیم مغناطیسی شده اند که قادر به تشخیص سریع و موثر سرطان در مراحل اولیه است. این روش نسبت به روش های استاندارد تشخیص انواع سلول های سرطانی در جریان خون، دقت و کارایی بیشتری دارد.

به گزارش شفاآنلاین،سیم مغناطیسی وارد کاتتر وریدی می شود و نانو ذرات مغناطیسی چسبیده به تومور را جذب می کند. این نانوذرات به گونه ای مهندسی شده اند که به سلول های تومور متصل می شوند.

در افراد مبتلا به سرطان، سلول های تومور در تمام جریان خون پراکنده هستند و این نانوذرات می توانند نشانه ای بر وجود سلول های تومور و شناسایی آنان باشند. تشخیص سلول های سرطانی و پراکندگی آنان تنها با چند میلی لیتر خون با این روش امکان پذیر است.

این روش می تواند دید وسیعی در مورد رشد و پراکندگی سلول های سرطانی در اختیار پزشکان قرار دهد. همچنین در مواقعی که نمونه برداری امکان پذیر نیست، قابل استفاده است. این روش در تشخیص بیماری های دیگر نیز قابل استفاده است. با استفاده از این روش می توان عفونت و التهاب را در بدن شناسایی کرد. مراحل اولیه این روش در مدل های حیوانی موفقیت آمیز گزارش شده است.

محققان در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو، برای شروع آزمایش های انسانی هستند.
برچسب ها: سلامت ، استنفورد ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: