کد خبر: ۲۰۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018July 17
یکی از امتحانات مهم و تخصصی وزارت بهداشت این است که فارغ التحصیلان پزشکی برای اینکه به دوره دستیاری تخصصی ورود پیدا کنند، در یک امتحان ملی شرکت می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: افراد رتبه‌های برتر آزمون دستیاری تخصصی امسال، رشته‌های رادیولوژی و چشم پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند و امیدواریم در آینده از حضور افراد برتر این آزمون را در رشته‌های علمی مختلف بهره‌مند شویم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر باقر لاریجانی درحاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان آزمون دستیاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از امتحانات مهم و تخصصی وزارت بهداشت(Ministry of Health) این است که فارغ التحصیلان پزشکی برای اینکه به دوره دستیاری تخصصی ورود پیدا کنند، در یک امتحان ملی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در کشور ما بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، وسعت زیادی پیدا کرده، رشته های تخصصی و فوق تخصصی هستند و خوشبختانه در حال حاضر چیزی حدود 3000 نفر در کشور در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی تحصیل می‌کنند .

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در آزمون دستیاری برخی از شرکت کنندگان از فارغ التحصیلان همان سال برگزاری آزمون هستند که حدود 20 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دهند و بقیه شرکت کنندگان که تعداد قابل توجهی را تشکیل می‌دهند، افرادی هستند که سال های قبل فارغ التحصیل شده و دوره طرح خود را گذرانده‌اند و خدمات خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آزمون دستیاری(Assistant exam) سال جاری بالغ بر 14 هزار نفر شرکت کننده داشته است، گفت: برای برگزاری این امتحان با صحت کامل سه کمپین وسیع از مجموعه مناطق آمایشی با مشارکت اساتید کشور تشکیل شد و ماحصل سئوالاتی که به دست آمد با یک دیدگاه تخصصی نهایی شد و در نهایت این امتحان بدون غلط و با صحت کامل برگزار شد.

لاریجانی افزود: در این امتحان دستیاران برتر نمرات بسیار بالایی داشتند و بالای 500 نمره امتحانی کسب کردند و این افراد بنا بر علائق اجتماعی و شرایط شان انتخاب کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال جاری اکثر افرادی که رتبه های برتر آزمون دستیاری تخصصی را کسب کرده اند، رشته های رادیولوژی(Radiology) و چشم پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند و امیدواریم در آینده از حضور افراد برتر این آزمون را  در رشته های علمی مختلف بهره‌مند شویم چراکه استعدادهای درخشان آینده کشور را رقم می زنند و می توانند موجب توسعه علمی کشور شوند بنابراین امیدورایم از رده های مختلف در رشته های تخصصی مختلف داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: