کد خبر: ۲۰۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018July 17
مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از انجمن بیماران کلیوی:
دکتر سید ابوالقاسم موسوی: یکی از تاثیرات مثبت فعالیت های انجمن همین بود که اخیرا در حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر توانست داروی گران قیمت بیماران کلیوی را رایگان کند
شفا آنلاین>سلامت>مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرکت های انجمن حمایت از بیماران کلیوی بویژه در سه ماه اخیر بازتاب و نمود گسترده ای در جامعه و رسانه ها داشته و نشان می دهد که مدیریت جدید انجمن دارای برنامه، انگیزه و دغدغه های جدی برای کاهش مشکلات بیماران است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید ابوالقاسم موسوی در حاشیه بازدید از انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با اشاره به اقدامات چشمگیر این انجمن در کاهش رنج و درد بیماران اظهار داشت: یکی از تاثیرات مثبت فعالیت های انجمن همین بود که اخیرا در حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر توانست داروی گران قیمت بیماران کلیوی را رایگان کند.

وی افزود: در بیشتر کشورهای دنیا سازمان های مردم نهاد نقش اصلی و اول را در مباحث اجتماعی دارند و دولت ها نمی توانند به اندازه حرکت های مردمی در اجتماع نقش داشته باشند.

معاون سابق اجرایی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در کشور ما سابقه سازمان های مردم نهاد در زمینه ها اجتماعی بسیار موفق بوده است چراکه این سازمان ها از پشتوانه مردم برخوردارند و دیگر اینکه ایرانی ها همواره در امور نیکوکارانه و حمایتی پیشگام بوده و هستند.

مدیرعامل پیشین سازمان خدمات درمانی کشور با بیان اینکه جایگاه انجمن هایی که از بیماران حمایت می کنند بسیار مهم است، ادامه داد: به هر حال شاید افراد سرمایه دار و نیکوکار بنا به دلایلی اطمینان و اعتماد کافی به سیستم دولتی نداشته باشند اما اکثریت مردم به انجمن های حامی بیماران اعتماد دارند، چراکه انسان های دلسوز در این انجمن ها فعالیت می کنند.

فرمانده سابق دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) ارتش اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، لازم است شرایطی ایجاد شود که مردم به جز رنج بیماری، درد و رنج دیگری نداشته باشند.

معاون اسبق وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه بودجه دولت در حوزه بهداشت و سلامت محدود است گفت: با این حال دولت باید وضعیت مالی اقشار آسیب پذیر را با حساسیت خاصی رصد کند و مراقب باشد که افراد نیازمند به زیر خط فقر سقوط نکنند؛ بویژه باید مراقب امور اقتصادی و هزینه های سنگین بیماران کلیوی(Kidney patients) بود چراکه درآمدهای زندگی آنها صرف هزینه های دارو و درمان می شود و اگر دولت مراقب نباشد این افراد به زیر خط فقر سقوط می کنند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت باید خطوط قرمزی را به عنوان مرزهای حوزه سلامت تعریف کند و مراقب آنها باشد. وظیفه و ماموریت سازمان های مردم نهاد این است که شرایط را برای سیستم دولتی و مدیریتی تشریح کنند و دولت نیز تورهای ایمنی و مساعدتی را ایجاد کند تا عمق خط فقر به خاطر امور بهداشت و درمان و سلامت، بیشتر نشود.








غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لیلا صدقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
دکتر موسوی از افتخارات جامعه پزشکی هستند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: