کد خبر: ۲۰۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 16
تا قبل از پایان دوره های تحصیلی پزشکی، پزشکان اجازه ندارند در زمینه تشخیص و درمان بیماری ورود کنند بنابراین مشخص است با این تعریفات به هیچ وجه پرستاران نمی توانند به جای پزشک نسخه پیچی را در دستورکار قرار دهند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی پرستاری راهکاری برای ارتقا کیفیت خدمات درمانی است،گفت: قانون اجازه نسخه پیچی را به پرستاران به جای پزشکان نمی‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی درباره طرح استفاده از پرستاران در منزل،گفت: برخی از دروس رشته پرستاری در ارتباط با نگهداری بیماران تدوین شده است بنابراین پرستاران می‌توانند، خدمات رسانی مناسبی به بیماران در  منازل ارائه دهند زیرا آموزشهای  لازم برای نگهداری از بیماران را دیده‌اند و ممانعتی  نیز در این راستا  وجود ندارد.

نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد :بطور مثال امکان دارد، بتوان در قالب پزشکان عمومی در کسوت پزشک خانواده(family doctor) بهره ببریم  اما شکی نیست که  بهتر است ، از پزشکی  در کسوت پزشک خانواده استفاده شود که در این راستا تخصص  دارد و این در حالی  است که اما  این مسئله حضور پزشک عمومی در کسوت پزشک خانواده را نیز  سلب نمی کند.

همتی افزود: در مجموع  می‌بایست ارائه خدمات پرستاری به سمتی برود که تخصص محور باشد زیرا با این اوصاف  مشخص  است که سطح کیفی خدمات رسانی  به بیماران ارتقا می‌یابد.

 وی ادامه داد: تا قبل از پایان دوره های تحصیلی پزشکی، پزشکان اجازه ندارند در زمینه تشخیص و درمان بیماری ورود کنند  بنابراین مشخص است با این تعریفات به هیچ  وجه پرستاران نمی توانند به جای پزشک نسخه پیچی را در دستورکار قرار دهند.

نماینده مردم سمنان درمجلس تصریح کرد: حساسیت علم پزشکی به جهت دو مقوله تشخیص و درمان  بسیار کاربردی است   زیرا با تشیخص و درمان اشتباه جان بیماران به خطر می‌اندازد بنابراین مشخص است که حیطه کار پزشکی با پرستاری بسیار   متفاوت  است.

وی ادامه داد: مسیر آموزشی پزشکان به مسیردرمان وتشخیص هدایت می‌شود اما مسیر آموزش پرستاران برای  مراقبت ونگهداری از بیماران ختم می‌شود.

عضو کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس یادآورشد: طرح استفاده از پرستاران در منزل  یک طرح پذیرفته شده است بنابراین در نظر گرفتن دوره‌های ویژه آموزشی برای پرستاران می‌تواند کارآیی و اثر بخشی پرستاران  را در  خدمات رسانی  به بیماران  افزایش دهد اما برگزاری این دوره‌ها به معنای این امر نیست که پرستاران نمی تواند خدمات رسانی مناسبی داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: