کد خبر: ۲۰۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 15
طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات در حال اجرا است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، هر سال منابعی برای آن در بودجه نظام سلامت در نظر گرفته می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت از کاهش فرانشیز بیمارستانی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، حمید حق‌دوست معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات در حال اجرا است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، هر سال منابعی برای آن در بودجه نظام سلامت در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه اصلاحاتی در طرح تحول نظام سلامت ایجاد می‌شود زیرا هیچ طرحی بدون تغییر پایدار نمی‌ماند به همین دلیل یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت رصد مشکلات (Difficulties)و مسائل موجود در طرح تحول و برنامه‌ریزی برای رفع اشکالات این پروژه بزرگ در حوزه سلامت کشور است.

معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت با اشاره به اینکه تغییراتی در بسته‌های تحول پیش‌بینی شده است، افزود: بر اساس سند تحول حوزه سلامت تغییراتی در بسته‌های تحولی باید انجام شود و وزارت بهداشت در این خصوص برنامه‌ریزی دقیقی در راستای عملیاتی کردن بسته‌های خدمتی در طرح تحول نظام سلامت دارد.

حق‌دوست عنوان کرد: اصلاح طرح تحول و تغییر بسته‌های خدمتی متناسب با وضعیت اقتصادی موجود کشور و منابع مالی در اختیار دولت است تا با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوان از منابع مالی در طرح تحول نظام سلامت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اصلاحات طرح تحول و بسته‌های تحول در راستای رفع نیاز افراد و به ویژه محرومان است و در این راستا طی 5 ماه گذشته تغییرات و کاهش در فرانشیز بیمارستان‌های سراسر کشور انجام شده است.

معاون برنامه ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مرتبا در حال رصد است و نقاط قوت و ضعف در حوزه‌های مختلف بررسی می‌شود و با ایجاد تغییراتی سعی در رفع مسائل  داریم تا خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مردم ارائه دهیم.

تلاش وزارت بهداشت(Health) برای اجرای طرح تحول نظام سلامت

حق‌دوست گفت: علی‌رغم تنگناهای شدید مالی که کشور ممکن است با آن روبرو شود برنامه‌ریزی های خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است تا طرح تحول نظام سلامت بدون هیچ مشکل و مانعی به سرعت به کار خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت حمایت همه جانبه مالی و خدمتی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در سراسر کشور انجام می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و دبیر ستاد طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت سعی شده پرداخت پرسنلی به صورت عادلانه انجام شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با وجود منابع مالی محدود طرح تحول رو به جلو در حال حرکت است و سعی می‌شود تا همه آمارهای آن حفظ شود.

تاخیر کارانه پزشکان در دانشگاه های علوم پزشکی

حق‌دوست در خصوص پرداخت کارانه‌ها اظهار کرد: در سال 97 سعی می‌شود به وسیله مدیریت و کاهش هزینه‌ها، کارانه‌ها با تاخیر خیلی کم و بر اساس میزان منابع اختصاص یافته انجام شود.

وی ادامه داد: تاخیر در پرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به پرستاران بین 3 تا 8 ماه و برای پزشکان(physicians) در حدود یک سال است و من امیدوارم با کاهش هزینه‌ها، پرداخت کارانه و مطالبات پرسنل با تاخیر کمتری انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: